החברים של ג'ורג'

שירת העשבים

נו, בשעה טובה ומוצלחת הוסר צו האיסור שכולנו ידענו מה עומד מאחוריו – קשבית הבלוג, נילי אורן, טרחה לעדכן את הח"מ בנושא שעה ששוטט בסמטאות פירנצה – וכמו פטריות אחרי הגשם, חזרה מקהלת העשבים השוטים ע"ש המחתרת הראשונה להופעת אורח.

הפליאה לעשות ההתנחבלות שבות רחל, מקום מגוריו של המחבל היהודי שאף אחד כבר לא טורח להצמיד לו מספר: היא מיהרה להוציא הודעת גינוי לרוצח – לכאורה, לכאורה – ואף הביעה "הלם ותדהמה", שנמשכו 0.37 שניות, כי הודעת הגינוי שלה נגמרת ב… גינוי לשמאל: "היישוב גם מבקש להדגיש כי הניסיונות מצד גורמי השמאל לנצל המצב להסתה כנגד כלל המתנחלים, הינם מכוערים ועלובים".

מה שיפה בכל זה, כפי שמעידה כתבת "העין השביעית", הוא שההודעה הוכנה ככל הנראה מראש, לפני איזה שבועיים. כלומר, לפני שמישהו מהשמאל הספיק בכלל לקרוא את הטיקר שמציין במה בעצם מואשם יעקב טייטל, הוא כבר מצא את עצמו מגונה רטרואקטיבית על ידי החברים הטובים של הרוצח (לכאורה, לכאורה). שזה מרשים אפילו למגלגלי עיניים מיומנים כמו אחינו בני עדות הדובון והעוזי.

אלישיב רייכנר נזעק להודיע שטייטל והוא לא שייכים לאותו מחנה, למרות הכיפה והזקן של טייטל. היה כנראה עורך אירוני מאד בנרג, או לחילופין היה להם מחסור בכותבים, כי המאמר של רייכנר הוא הימני בשלישיית המאמרים שלהם; השמאלי הוא של חביב הבלוג, החומץ בן החומצה שמואל אליהו, שנזעק להודיע לאליאור חן ש"אתה לא דתי ולא רב, אז תוריד את הכיפה, אתה פוגע בכולנו". הגברת מוחה מעט יותר מדי, חושבני. (על אליאור חן, שוב, בימים הקרובים – אם יאפשר הזמן).

רייכנר כל כך לחוץ, שהוא נזקק לטיעונים משונים למדי. למשל, "כמו שהמשת"פית טלי פחימה לא מייצגת את כל השמאל, וכמו שהרוצח אסף גולדרינג לא מייצג את כל החילוניים, כך גם אתה לא מייצג לא את הימין, לא את המתנחלים, ולא את הציונות הדתית."

אהמ. כמה הבדלים, ברשותך. טלי פחימה לא שייכת לשום גוף של השמאל, ומעולם לא התיימרה לייצג את השמאל. למעשה, אני חושב שאפשר לומר בבטחה שהשמאל הישראלי מגעיל אותה (לא שאני מאשים אותה). יתר על כן, פחימה היא אינדיווידואליסטית מובהקת, ובניגוד לטייטל היא לא התגוררה בישוב בן 120 משפחות, שיש צורך לעבור ועדה מסדרת כדי להגיע אליו, ושהוא כל כך הדוק שיש לו דובר.

הטענה לגבי אסף גולדרינג משונה עוד יותר. אף אחד לא טוען – או, ליתר דיוק, הטוקבקים טענו את זה כבר חודשים והתועמלנים הנואשים של חובשי הכיפות החלו גם הם הערב להשתמש בטיעון – שגולדרינג רצח את בתו מתוך אידיאולוגיה כלשהי. גולדרינג הוא עשב שוטה של ממש, חיית טרף מהסוג שכל חברה ממהרת לנכש. כפי שכתב יפה נמרוד לפני שבועיים, טייטל ודומיו אינם עשבים שוטים בערוגת חובשי הכיפות; הם הפרי המובחר.

מה שמעניין באמת בהתייחסותו של רייכנר לגולדרינג, הוא שגולדרינג מוזכר במפורש כאמצעי תעמולה בהנחיות לתקשורת של "מטות ערים", גוף מתנחבלי מוכר. צריך לזכור גם את זה, כשהאנשים שכל הזמן אומרים לנו שהם קהילה אחת ומכאן היופי שבקיומם טוענים פתאום שהם כולם אינדיווידואלים; שורת המקהלה שלהם, שירת העשבים, נראית אחידה באופן מחשיד.

אבל הבה נקבל את הטענה הוותיקה יותר, היינו ששבות רחל היא קהילה. תועמלני י"ש ינסו לעמעם את העובדה שמשבות רחל, התנחבלות בת 120 משפחות בלבד, כבר יצא מחבל אידיאולוגי: אשר ויזגן, שרצח ארבעה פלסטינים בנסיון למנוע את ההתנתקות. בכמה ישובים "חילוניים" יש יחס של רוצחים לאוכלוסיה של 1:60?

יתר על כן, על פי החשדות טייטל פעל במשך 12 שנים. הוא השיג נשק. הוא הקים סליק, ואולי יותר מאחד, בהתנחלות. הוא עשה שימוש בחומרי נפץ. ואתם רוצים לומר לי שבקהילה הדוקה, כזו מהסוג שאיחור שלך לתפילה הופך לחדשה בכל הישוב תוך שעות, כל זה עבר בלי שמישהו ישים לב? בבקשה. אל תעליבו את התבונה שלי.

לסיום, ראוי לציין שטייטל לא חשוד בטבח בברנוער (אם כי באורח תמוה הוא הודה בו), אבל רצוי גם להזכיר שכאשר אירע הטבח, תועמלני הימין הדתי מיהרו לטעון שהוא בוצע על ידי "הומו מדוכא". אחד המעשים המיוחסים לטייטל הוא דקירה של צעיר ערבי ב-1997, משום שחשד שהלה מנסה להציע לו מגע מיני. המפגש ביניהם התרחש בגן העצמאות. יתר על כן, חלק ניכר מפעילותו של טייטל הופנתה כנגד ייצוגים של הומוסקסואליות, כגון מצעדי הגאווה, ומיוחס לו תכנון טבח בבית הקהילה הגאה בירושלים, שלא יצא אל הפועל. בהתחשב בתקרית של טייטל בגן העצמאות, הטענה על "הומו מדוכא" נראית אירונית למדי. כמסתבר, כדי להיות הומו מדוכא ורצחני, אתה צריך להיטען באידיאולוגיות מסוימות.

(יוסי גורביץ)