החברים של ג'ורג'

עדכון אנסטסיה מיכאלי (קצר)

התייחסתי אתמול לאמירות של ח"כ אנסטסיה מיכאלי (ברה"מ ביתנו) על ספרים דיגיטליים והחשש מקונספירציה פלסטינית. היום פורסם פרוטוקול ישיבת הכנסת מאמש, שבו מופיעים דבריה – אפשר לראות אותם כאן (זהירות, מסמך), בעמ' 168. הם הרבה יותר גרועים משחשבתי. אני רוצה להודות לקורא ערן ר. על העדכון.

כה אמרה מיכאלי:

תאמינו לי שחברות היי-טק יפתחו אפליקציות חדשות בעתיד, פרוטוקולים מיוחדים, מערכות הפעלה בשביל להפעיל את אותם ספרי לימוד. אני מהנדסת אלקטרוניקה ורציתי להיות גם מתכנתת. אני מכירה טוב מאוד תוכנה ומחשבים.

אגיד לכם שעוד מעט, בעוד 10 שנים, אנחנו לא נוכל לפקח על ספרי הלימוד במחשבים. תסתכלו איזו פרופגנדה יודעים לעשות ערביי ישראל. הם יכנסו לכל מערכת הפרוטוקולים של ספרי הלימוד, הם יכתבו בשבילנו את ההיסטוריה של מדינת ישראל. תתעוררו.

אני מצטערת שגדעון סער לא נמצא כאן, ששר החינוך גדעון סער לא נמצא כאן. יהיו הרבה האקרים שיתקינו לנו ספרי לימוד משלהם. אתם תשכחו את התורה, אתם תשכחו מה זה תהילים. ילדי ישראל ילמדו את ההיסטוריה של פלסטין. אני מאוד מבקשת להיזהר לפני שאתם תתמכו בהצעת החוק הזאת. אני בטוחה שהיא תעבור, אבל אני מזהירה אתכם שבעוד כמה שנים אנחנו "נאכל" את הטעויות האלה. ועוד יותר, ההורים בזמן הזה ישלמו את המחיר שלהם. תודה רבה.

עכשיו, כרגיל, אנחנו צריכים להחליט אם היא מטומטמת שמאמינה בבולשיט שהיא מנסה למכור לנו, או שהיא חושבת שקהל המצביעים שלה הוא זה הנבער והמטומטם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

112 תגובות על ”עדכון אנסטסיה מיכאלי (קצר)“

  1. עמנואל הגיב:

    אני לא רוצה לחשוב איך היא תגיב כשיספרו לה על קיום הוויקיפדיה

  2. ג'ו הגיב:

    גם וגם זה לא אופציה?

  3. אייל הגיב:

    היא לא טפשה. לפחות לא כמו שעולה מדבריה. תנו לה קרדיט. למרות הרבה דברים שאנשים חושבים, זה לא כל כך פשוט להיבחר לכנסת וצריך, לרוב, יכולת מחשבה מינימלית (עם מספר יוצאי דופן, כמו נפוטיזם וסמליות). תמיד צריך לשים לב אל מי מכוונים הדברים הנאמרים ומה התוצאה שלהם. הפעם אלו יחסי ציבור לעצמה מול בוחרי המפלגה. אלו שהסיסמא "דא ליברמן" הייתה נימוק מספיק לבחור במפלגה זו.

    • זה דומה לשאלה שאני שואל את עצמי לנוכח התנהלותו של מאיר שטרית בדיוני הועדה על החוק הביומטרי – מצד אחד, זה נראה שהוא טיפש בצורה קיצונית; מצד שני, מהסיבות שאמרת, כנראה שהוא לא. אז איך אפשר להסביר את התנהגותו?

      (זו שאלה רטורית, כמובן).

      • אלכס ז. הגיב:

        שטרית טיפש בלי קשר לחוק הביומטרי. יש טעם לחשוד שהחוק עצמו קשור יותר לשחיתות מאשר לכל דבר אחר.

        • הלל לוריא-כהן הגיב:

          לפי מה אתה אומר ששטרית טיפש? הוא דווקא איש אינטיליגנטי

          • אלכס ז. הגיב:

            כשהיה שר במשרד האוצר הוא נהג לפלוט שטויות כל פעם שניגש למיקרופון. אבל יכול להיות שהתפקיד לא היה מתאים לו.

      • אדר הגיב:

        אין מה להשוות. תגידו מה שתגידו על מאיר שטרית, הוא מעולם לא ירד לרמת טמטום כפי זו שמובאת בציטוט הנ"ל של מיכאלי.

    • אלכס ז. הגיב:

      די עם השטויות האלו!
      יש מספר סוגי אינטלגנציה וזה שאדם חכם במניפולציות פוליטיות לא אומר שהוא מסוגל לקרוא ספר או לעשות חשבון. קל וחומר כשמדובר בנושא שדורש ידע ולא רק מחשבה.
      זאת הסיבה שיש אנשים כמו דן קוויל שחושבים שהעתיד יהיה טוב יותר מחר ושהגיע הזמן לאנושות להכנס למערכת השמש.

  4. אבינעם הגיב:

    אני מתעצל לבדוק, איך היא הצביעה בנושא המאגר הביומטרי?

  5. Dubi Kaufmann הגיב:

    Is she in any way connected to the publishing industry? It reads like an unsophisticated lobbying on behalf of someone who is going to loose from the proposed change

    just a guess. .

    • פילה הגיב:

      האמת שלפי מה שראיתי לגבי ההצעה שעל השולחן, הספרים יעלו בערך 60% ממחיר הספר המודפס, מה שאומר שזה בערך פחות עלויות ההדפסה, ולא הפסד גדול בעלויות הכתיבה\עריכה… כמובן, כל עוד הספר נמצא תחת DRM סביר. הייתי קונה שהיא מבינה משהו במחשבים אם היא הייתה מספרת לנו כמה קשה למצוא DRM סביר.
      (וגם ככה, היום כמעט ולא קונים ספרים חדשים, אלא אם החליפו את הספר לגמרי; אנשים מתעלמים ממהדורות וקונים משומש. אז ההפסד של הוצאות הספרים קיים גם היום.)

  6. היא כן טיפשה, ועוד איך הגיב:

    ראיתי פעם דיון בכנסת על בועדה לזכויות האישה. היא דיברה הרבה שטויות, לא משהו מיוחד, אבל בסוף היא אמרה שהיא פשוט חייבת להראות לח"כים סרטון וידאו קצר שקשור לנושא, ואז היא הראתה איזה סרטון שוביניסטי ואווילי על יחסים בן גברים לנשים שלדעתה היה מאוד משעשע. היא לא עשתה את זה כמו יוליה-שמאלוב ברקוביץ' סטייל, כאקט פופוליסטי. ראו שהיא באמת לא הבינה למה אף אחד לא צוחק, ושהיא חשבה שזה פשוט "יהיה נחמד" להראות את זה. בררררררר.

  7. נירה הגיב:

    ברור שהיא טיפשה, איך אפשר לשכוח את תהילים?! אני מתה על תהילים. למשל על זה:
    "אשרי שיאחז וניפץ את עולליך אל הסלע" (תהלים קל"ז) -החלק שאני הכי אוהבת בג'נוסייד זה כשמנפצים את התינוקות אל הסלע.
    או זה:
    "אלהים נצב בעדת-אל בקרב אלהים ישפט… אני-אמרתי אלהים אתם ובני עליון כלכם" (תהילים פ"ב) – חשבתי שיש רק אלוהים אחד, לא?
    או זה:
    "אתה פוררת בעזרך ים שברת ראשי תנינים על המים. אתה רצצת ראשי לויתן" (תהילים ע"ד) – איזה גיבור אלוהים, איך הוא הרג את כל מפלצות הים המפחידות האלה. רק חבל שהוא לא הרג גם את הנחש המדבר בגן שלו, היה חוסך לנו הרבה בעיות.

    • ע הגיב:

      אהבתי את התגובה ויתכן שאני טועה, אבל לגבי הציטוט האחרון – לויתן ותנינים במקרה זה הם לא שאריות למיתוסים קדומים, לאלים או יצורים אלוהיים קדומים? ולכן מלחמתו בהם היא הוכחת עליונותו?

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        בספר "המיתולוגיה היהודית" כתוב שביג ג'ו סירס את התנין ואז הרג את אשתו הלווייתנה כי כל הזמן עמד לו בגללה.

        או כמו שקוראים לזה בלשכה של אנסי קצב: יום רביעי.

      • נירה הגיב:

        תנין זה כנראה שם נרדף לנחש, לפחות בחלק מהמקרים.
        לויתן יש בכתבי אוגרית – מפלצת ים עם 7 ראשים.
        וכן, הסיפור מאוד דומה באופן כללי לסיפור באנומה-אליש, כשמורדוך ניצח איזו מפלצת והפך לראש הפנתיאון הבבלי בזכות זה. בכלל, במקרא אלוהים הוא לא האל היחיד אלא רק הכי תותח מכולם ("אין כמוך באלים יהוה", "לא יהיו לכם אלוהים אחרים על פניי" וכדומה).
        מתערבת שאנסטסיה מיכאלי לא יודעת את זה.
        P-;

    • רחל הגיב:

      כמובן, אנסטסיה לא מתכוונת שתלמידים צריכים לקרוא, חלילה, את הטקסטים בתהילים. היא רק רוצה שידעו מה זה תהילים – קמע חמוד כזה ששומר מטילים או פיגועים או מה.

    • ג'ו כלום הגיב:

      אויה, טקסטים מקראיים לא עומדים ברגישויות המודרניות שלנו! איזה אסון! כדאי שנמחק את המורשת התרבותית שלנו.

      אני לא באמת מה את מנסה להגיד עם זה.

  8. סמילי הגיב:

    את האופציה שהיא חושבת שקהל המצביעים שלה הוא זה הנבער והמטומטם אפשר לבטל (בכל מה שנוגע לציטוט הזה). מעט אנשים יקראו 168 עמודים רק בשביל לקרוא את הטיעון הזה, ומי שכן הוא כנראה לא נבער ומטומטם. (אגב, אני חושב גם האופציה הראשונה לא כל כך סבירה).

  9. אלי הגיב:

    חבל שאחמד טיבי לא היה היו"ר בזמן הנאום הזה. בעבר הוא ידע לשים אותה במקום: http://www.youtube.com/watch?v=K1i-SvKr67U&feature=related

  10. שי הגיב:

    על זה שהיא מטומטמת אין ויכוח אבל מה לגבי הפכה מסודרת של הטיעון שלה? בתיאוריה, אפשר לדמיין מצב שמה שהיא מתארת הוא מציאותי. בכנסת שבה כבר ראינו כבר איך מתנהלים דיונים על המאגר הביומטרי אי אפשר לדעת לאיזה רמות של חלם עוד נגיע.

    • איתמר הגיב:

      אני מבין שלרוב הכותבים פה ברור למה מה שהיא אומרת מופרך. לטובת חלק מהקוראים: למה בעצם? אני מתאר לעצמי שהכוונה היא לאפשרות "לטפל" בטקסט אלקטרוני "לגיטימי", מה ששקול ללשנות ספר עם טיפקס, ולהפיץ אותו מחדש…
      למה הרעיון מגוחך?
      אגב, לגבי הדיון "טיפשה/חכמה" – הוא לא נראה לי חשוב, ואפילו מיותר, בהתחשב במפלגה שאליה היא משתייכת. השאלה הזאת הייתה חשובה אילו השתייכה למפלגה שלא מתייצבת באופן אוטומטי ועקבי לצד כל מה שרע.

      • איתמר הגיב:

        אוקיי, ירד האסימון. אפשר למחוק תגובה של עצמי?

      • מיקי הגיב:

        זה מופרך משום שהורה או מורה שמכיר את ההיסטוריה או את תהילים (לפי המקרה) ישים לב ואז הקלקול יתוקן. מיכאלי מדברת כאילו ספרי הלימוד צפים בחלל הריק ואינם באים במגע עם אנשים שיש להם ידע בתחום הנלמד.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      מתוך חלום הבלהות של אנסטסיה:

      תלמידים יקרים, בשבוע שעבר סיימנו ללמוד על הקונגרס הציוני הראשון. כעת אבקש מכולם לפתוח את ספר הלימוד בפרק 9: "היהודים בני הקופים והחזירים". מי רוצה להקריא ראשון?

    • גיל ב' הגיב:

      ממש אין מה לדאוג. בניגוד למאגרי מידע אחרים, לא מדובר כאן במידע דינמי במיוחד. מה שאומר שאין בעייה לשמור את המסטר של כל ספר במדיה שלא ניתנת לכתיבה. כלומר אין בעייה לשמור על המקור מפני שינויים ויש רק צורך לאבטח את התקשורת. ומי שיפצח את זה יעדיף מן הסתם להשתמש ביכולת הזו כדי לגנוב כסף מחשבונות בנק וכרטיסי אשראי ולא לזייף איזה קטע בספר.

      עוד ייתרון שיש כאן הוא שיש שליטה על הקוראים של הספרים. מה שהופך את פיענוח אלגוריתם ההצפנה למסובך יותר. אם המידע נשאר מוצפן עד שהוא נכנס לתוך המכשיר, והפיענוח נעשה בתוך המכשיר ולא ברשת, באמצעות חומרה ייחודית, הרבה יותר קשה לפצח את זה. זה לא בלתי אפשרי, אבל קשה לי להאמין שמישהו יטרח עד כדי כך. כבר יותר פשוט לפרוץ למחסני הספרים ולהחליף אותם בעותקים מודפסים של הספר המזוייף. קשה לי להאמין שכיום המחסנים האלו מאובטחים בצורה רצינית.

      • יריב הגיב:

        הצפנה אסימטרית עושה את זה לבלתי אפשרית גם כאשר כולם יכולים לפענח, בלי שום דבר מסובך בחומרה. כל אחד יכול לפענח, רק המשרד יכול להצפין. יותר מקובל לעשות את זה עם חתימה (רק המשרד יכול לחתום, כל אחד יכול לבדוק), אבל זה לא ממש משנה. בגלל הקיבוע של התוכן, באמת אין צורך לחשוף את מפתח החתימה (הפרטי) לרשת בשום צורה, הוא יכול לעמוד על מכונה מבודדת, עם העברה של מידע באופן פיזי ומפוקח, אם ממש רוצים. הדרך היחידה לפרוץ מערכת כזו היא להשתלט על מחשבי הקוראים ולהחליף את אפליקציית הקריאה במשהו זדוני.

        • גיל ב' הגיב:

          זה בדיוק העניין. מי שיצליח לפצח ולזייף את החתימה לא יבזבז את זמנו על כמה ספרים מצ'וקמקים. הוא יוכל לנצל את זה לגנבת כספים במימדים אדירים.

          אנשים מבלבלים בין תקשורת מאובטחת לבין פריצה למערכות מחשב. זה בדרך כלל קורה בשל הזנחה של בעלי האתר. מישהו השתמש בסיסמא פשוטה מדי או נעשה שימוש בתוכנות עם חורי אבטחה. זה רלבנטי לרב מערכות המחשבים הממשלתיות אבל לא לספרים. שוב, כיוון שאין צורך בעידכון הספרים דרך האינטרנט, אפשר לשמור אותם על מדיה שלא ניתנת פיזית לשינוי. זה אומר שהדרך היחידה לזייף תהיה בפיצוח ההורדה המאובטחת.

          אם כבר, ח"כ מיכאלי צריכה לדאוג למאגרי המידע של משרד הפנים למשל. יהיה הרבה יותר פשוט לפרוץ ולזייף אותם. למשל, לצייד מישהו במספר זהות ופרטים "אמיתיים" שיאפשרו לו מעבר חופשי בארץ.

    • אסףר הגיב:

      הנה טיוטא להפרכה.

      הגישה הזאת מטומטמת כי מצד אחד היא מניחה שתלמידי ישראל הם כה חרוצים עד שהם יקראו ישננו ויפנימו מיד כל טקסט שיניחו לפניהם, כמו רובוטים.

      ומצד שני שהם כה מטומטמים שלא ישימו לב שהחומר שבספר אינו מה שהמורה מדבר עליו.

      אולי זה אומר משהו על מערכת החינוך הרוסית, לא יודע.

    • דניאל ר הגיב:

      כי צריך להיות מטומטם כדי לחשוב שברגע שמישהו שעויין את ישראל ישיג גישה למאגרי מידע בישראל הוא ישנה פרקים בספר היסטוריה וייחשף תוך עשר דקות.

      וזה כשאנחנו כבר מורידים טפסי מס הכנסה, חידוש רשיונות נהיגה, תעודות זהות, ביטוח לאומי, כל זה כבר ישנו באינטרנט ואפשר לטרטר הרבה אזרחים אם מעוותים את הטפסים האלה, תחשוב כמה זה מטרטר גם בלי שיתעסק איתם איזה עויין אחד.

    • ygurvitz הגיב:

      אני מצטער, אני לא מתכוון לבזבזשניות יקרות על הפרכת הטיעון "אתם תשכחו את התורה, אתם תשכחו מה זה תהילים." אולי זה עבד ככה בברית המועצות, כששינו את ההיסטוריה וכולם העמידו פנים שהם לא שמים לב. לא כאן.

      • איתמר הגיב:

        כמו שאמרתי, אני הבנתי תוך שעה מפרסום השאלה. נראה לי שכל מי שזה מעניין אותו הבין גם

    • לא הבנתי. רגע לפני שהספר האלקטרוני מופץ, יפרוץ מישהו וישנה את הטקסט? ואף אחד לא ישים לב? המורים לא ישימו לב? והתלמידים יקראו וילמדו את הנראטיב הלא נכון ואף אחד לא ישים לב?

  11. דוד הגיב:

    אני מאוהב

  12. והנה, עוד מסמר ננעץ בארון הקבורה של המסע ללגאליזציה של סמים קלים.

  13. כליל הגיב:

    יש סיבה מיוחדת לטרנספוביה בתגובה האנונימית לתגובה 4* ובתגובה 15**?

    —–
    * "הרוסים יצבעו לליברמן גם אם הוא יכניס למפלגה שלו טרנסקסואל ערבי במכנסי עור.
    בעצם, כבר היה לו אחד כזה – אסתרינה "Tart" טרטמן."

    ** "אם לא היו לה שמונה ילדים הייתי אומר שהיא נראית כמו קוקס שקנה הורמונים מזוייפים."

    • ygurvitz הגיב:

      נמחק.

      • דוד הגיב:

        בפוסט הקודם כינה יוסי את ח"כ סטס מיסז'נקוב (או איך שקוראים לו) "מפגר". אני מבין שדמם של טרנסקסואלים משום מה סמוק יותר מדמם של מאותגרים שכלית, שמשום מה הם מטרה לגיטימית ללעג ועלבונות פג'ורטיבים מהסוג הזה (ואולי סתם מדובר בנושא פחות סקס בלי לובי מצוחצח).

        • שקט אבל עתיק הגיב:

          גם כלפי אוטיסטים יש פה יחס לא לגמרי מאופס. שזה מעצבן. אלא שדמם הסמוק של הטרנסים נשפך כל יום, ואין להם לובי או אפילו ניראות או תמיכה.

          קבוצה שהיא בסכנה, קבוצה שאין לה קיום במיינסטרים (למיטב ידיעתו של אותו מיינסטרים) ואין לה תשדירים או עמותות טובות לב… כן, הכי לובי בעולם.

        • יריב הגיב:

          אני לא חושב שיש מי שחושב שהשימוש במילה "מפגר" מתייחס למפגר במובן הטיפולי (או איך שיש לקרוא למובן הזה). כמו שהמילה "נקבה" אינה סקסיסטית, למרות שהיא נגזרת מהמילה "נקב", כך שימוש לגנאי במילה "מפגר" אינו לעג למפגרים במובן הנ"ל.

          • שקט אבל עתיק הגיב:

            ואם כבר דיון סמנטי*, מה עם "הומו" כדי לתאר "שחקן כדורגל שאינו מצטיין במקצועו"? או לחילופין "לובש חולצה שאינה מוצאת חן בעיני"?

            ולהפך, המילה "בלונדי" בפני עצמה היא תיאורית ואינה שיפוטית, ובכל זאת אפשר להשתמש בה במובן המציין לעג או התייחסות פטרונית.

            (*סמנטיקה = משמעות של מילים. עוד מילה שאיבדה משהו ממשמעותה.. בדיונים מילוליים רבים (לאו דוקא כאן) משתמשים במילה כדי לבטל דיון, או לציין חוסר משמעות, לא ברור לי אפילו איך)

            • Quercus הגיב:

              כי דיון בסמנטיקה הוא דיון חסר טעם לרוב – אני אומר שאובייקט X מקיים תכונה P, ואתה אומר שאובייקט X מקיים תכונה Q, אבל הסיבה היחידה לחוסר ההסכמה בינינו היא שהמשמעות של X שונה עבורנו. זה הופך את הדיון לעקר.

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    התואר שלה בהנדסה הוא מאוניברסיטת לטביה?

  15. דוד הגיב:

    אני מוכן לתרום לגברת אנסטסיה כונן חיצוני של ווסטרן דיגיטל בשביל שתוכל לגבות עליו את ההיסטוריה הציונית ולשים גבוה בארון

  16. שי הגיב:

    ההפכה הקלה ביותר – על כל תוכן דיגיטלי אפשר לחתום חתימה דיגיטלית. הדבר שמציג את החומר יכול לבדוק את החתימה ואם היא לא מתאימה, לא להציג. ככה עובד מסחר באינטרנט.

    • מיקי הגיב:

      אז הרעים יפרצו למחשב שמאוחסנת בו החתימה הדיגיטלית ויגנבו את החתימה. טענות מתחום אבטחת המידע הן בעייתיות כי אם הצליחו לפרוץ למחשבים של הפנטגון ושל גוגל, למה שדווקא מדינת ישראל תצליח לייצר מערכת שאי אפשר לפרוץ?
      סבורני שמיכאלי יצאה מטומטמת מסיבה אחרת, שהוסברה כבר היטב בתגובות האחרות, וביחוד על ידי המשתמש האנונימי והבלתי מזוהה.

      • יריב הגיב:

        כפי שכתבתי במקום אחר, בגלל סוג התוכן אין סיבה שניתן יהיה לפרוץ למחשבים אלו. אחד הדברים הקשורים למערכות של גוגל והפנטגון היא שהן מחוברות לאינטרנט. אם למחשב שלי אין חיבור פיזי למחשבים אחרים, לא ניתן לפרוץ אליו (בלי להגיע אליו פיזית). בגלל שמדובר בספרי לימוד, יכול משרד החינוך להחזיק "מכונת חתימה" מבודדת לחלוטין, שכל מה שיש עליה הוא מפתח חתימה ותוכנת חתימה. אם רוצים ספר חדש, מעבירים אותו על חומרה מתאימה למחשב המבודד, ומוציאים ממנו עותק חתום על אותה חומרה. אין דרך לפרוץ.

        כמובן, הטיעונים האחרים ממשיכים להיות תקפים.

        • יש כאן בעיה אבטחתית אחרת – גם אם יש חתימה, מי יבדוק אותה? הילדים? תוכנה שתהיה מותקנת בקורא שלהם? האם אנחנו רוצים שתוכנה ממשלתית כלשהי תפקח על הספרים שילדים קוראים בקורא? וכו' וכו'.

          הכשל אצל מיכאלי הוא לא בכך שהיא אומרת משהו שהוא לא בלתי אפשרי טכנולוגית, אלא בגלל שזה לא באמת מפחיד אף אחד. אם מיכאלי רוצה באמת לדאוג מישהו צריך לספר לה על ויקיפדיה העברית.

          • גיל ב' הגיב:

            בדיקת החתימה נעשית באופן אוטומטי ושקוף. אין לזה קשר לממשלה. בכל פעם שאתה נכנס לאתר אינטרנט מאובטח (עם קידומת HTTPS) מתבצעת בדיקת חתימה כזאת בלי שאתה יודע.

            • אתה מדבר על אתרי אינטרנט. מיכאלי מדברת על ספרים אלקטרוניים.

              אם אתה בכל זאת מתעקש, כשיש אתר עם מפתח שלא חתום על ידי איזו רשות מוסמכת שכבר נמצאת בדפדפן, הדפדפן פולט איזה גמגום למשתמש שמצידו בדרך כלל לוחץ על "אישור" בלי לקרוא. גן עדן לתוקפים.

  17. שחר הגיב:

    "אני מהנדסת אלקטרוניקה ורציתי להיות גם מתכנתת."
    רציתי, אבל לא הצלחתי למצוא איפה מדליקים את המחשב?

  18. אריק הגיב:

    אתם פשוט לא מבינים!

    פשוט ערבים פרצו לאתר הכנסת ושינו את הפרוטוקול.

    היא בכלל אמרה שזו יוזמה ברוכה מבחינתה ושחשוב גם לדאוג לאבטחת המידע.

    — אריק

  19. גיא הגיב:

    מאחר ש"ערבים" יכולים לפרוץ גם לאיפה שמדפיסים את הספרים או להחליף את הספרים הקיימים בספרים שבהם ההיסטוריה שונתה (דבר קריטי כי כידוע כל תלמיד ישראלי פותח וקורא את ספרי הלימוד שלו ומשנן אותם מההתחלה ועד הסוף + מאמין לחלוטין), כנראה שאת מדברת שטויות.

  20. מילהאוס הגיב:

    היא בכלל לא טיפשה. פשוט חייזרים ערבים השתלטו לה על המח והכניסו לה מחשבות טפשיות.

  21. רוזנברג הגיב:

    צריך לקראת יום העצמאות לעשות "מצעד אהבלי-הכנסת של כל הזמנים" – מועמדים לצמרת: החברה הנ"ל, יעקב "אינשטיין" מרידור, בא-גד, וכן הלאה. אני בטוח שבמקומות נמוכים יותר גם השמאל והמרכז ייזכו לייצוג.

  22. אפשר לראות זאת כעצה ולהתחיל במלאכה. אכן, יש מה לתקן בספרי הלימוד, אז קדימה חבר'ה.
    ועוד דבר, חשוב ביותר, במטותא וככל האפשר:
    משהו לא פחות מוסיקלי. אפשר?
    http://corinna-hasofferett.com/blog/2011/07/19/%D7%9E%D7%A6%D7%95%D7%A7%D7%AA-%D7%94%D7%93%D7%99%D7%95%D7%A8-%D7%A4%D7%AA%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%A2%D7%A9%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%96%D7%95%D7%9C%D7%99/

    פתרונות לבעיית הדיור וליציאה מן האוהל אל הדרור. אשמח אם תביאו לידיעת מנהיגות המחאה. אני, בעוונותיי, רתוקה לבית.

  23. עופר הגיב:

    מהחצי הראשון של דבריה עולה דוקא שהיא גם בעד החוק. ההמשך המצוטט כאן בפוסט קצת הזוי, אבל כנראה שכך עובד הראש של ח"כ מיכאלי. בכל אופן, מהפרוטוקול עולה שהצעת החוק עברה לדיון מוקדם בוועדה ברוב קולות.
    הציטוט:

    "גברתי יושבת-הראש, חברי חברי הכנסת, אני מאוד מאוד שמחתי לשמוע שיש לנו הצעת חוק כזאת. אני כאן לא בשביל להתנגד אלא בשביל להימנע ולספר לכם שיש בעיה מאוד גדולה עם הנושא של דיגיטציה של ספרי לימוד. הבעיה קיימת כבר לא העשור הראשון אלא הרבה יותר. הבעיה של ספרי לימוד קיימת כבר המון שנים במשרד החינוך. המון שנים לפני השתמשנו בהם, כספר. קיבלנו ספר בבית-ספר, לא היינו צריכים לבוא ולבקש מההורים לקנות ספרי לימוד. אנחנו קיבלנו את כל החומר מבית-הספר על-פי החוק, חוק חינוך חובה חינם. אחר כך הגיעו כל מיני חברות ומו"לים שהתחילו להתפרנס. חברי חברי הכנסת, בשנת 2009 מו"לים התפרנסו בזכות הכיס של אותם הורים סכום לא קטן: 450 מיליון שקל בשנה. בשנת 2010 ההכנסות הפכו להיות מאוד גדולות, 1 מיליארד שקל בשנה. שאלתם פעם למה? למה? כל שנה אחרי החופש הגדול ההורים במצוקה, ההורים, שבעצם אין להם אחרי החופש הגדול כסף בחשבון הבנק, הם נזקקים לבוא ולקנות ספרי לימוד ולשלם 800 שקל, 1,000 שקל, וזה הון תועפות, ואחר כך, במשך השנה צריך להוסיף עוד. יש חוברת אחת שפתאום המנהלת אומרת לקנות, יש עוד ספר שצריך לרכוש. צר לי מאוד. כשאני שמעתי את חבר הכנסת משה גפני: לא, ואם אני אתנגד, אני לא רוצה להצביע – אני מבינה אותו. לחבר הכנסת משה גפני יש שמונה ילדים, זה אדם שמבין על מה הוא מדבר. חברת הכנסת עינת וילף, העלות תהיה הרבה יותר גדולה להורים, למגזר של אותם אנשים שהחליטו להביא ילדים לעולם הזה במדינת ישראל. אני יודעת שיש הרבה מאוד חברות שיודעות להוציא כסף מאתנו, מחוברות. "

    • Quercus הגיב:

      איך זה טיעון *נגד* הדיגיטציה של הספרים, שתוזיל את העלויות בצורה משמעותית?

  24. אור שחר הגיב:

    ג': כל האפשרויות נכונות

  25. איתי הגיב:

    במחשבה שניה – אולי היא צודקת?

    בחיי שאין לי יותר מדי סימפטיה לאינג' מיכאלי ולדעותיה התמוהות אבל תגובתו של יוסי שאיזכרה את האנציקלופדיה הסובייטית על ערכיה שעודכנו לפי גחמות השלטון הזכירה לי למה טוב לשמור HARD COPY במקום קורא דיגיטלי עם חיבור לוויני מאובטח, מוצפן, חתום, ביומטרי ועם גנרטור גיבוי למצודת זאב. אתם באמת רוצים שצבי צמרת, גדעון סער וההוא שלא מאמין באבולוציה והתחממות גלובלית יעדכנו את ספרי הלימוד בקלות?

  26. יובל א. הגיב:

    טוב, הנה לינק בו מדברת אנאסטסיה מיכאלי על הצעת החוק שלה למימון ספרי לימוד ע"י המדינה. חוק ספרי לימוד חינם.
    http://youtu.be/quK05FZCHlE

    הנפגע הגדול ביותר מהמעבר לספרים דיגיטלים הם אם כן, מדפיסי הספרים אותם אנאסטסיה מבקשת לרכוש במימון ממשלתי מלא. צ'ק פתוח.
    עכשיו נשאר לחפש את הקשר בין מדפיסי הספרים\המו"לים שהיו אמורים למכור את הספרים שלהם בסיטונאות לממשלה לבין אנאסטסיה מיכאלי הנלחמת לעצור את הקידמה ולהישאר עם ספרים מודפסים במקום ספרים אלקטרונים.
    גורביץ', זה תחקיר שגומר קריירה.

  27. שחר הגיב:

    הדברים שלה הזויים בדיוק כמו הדיבורים על מדינת הלכה ודיקטטורה בישראל מצד השמאל. אתה פשוט נתפס לאמירה ומוציא אותה מההקשר. כאשר שמאלנים בוכים כל היום על אובדן הדמוקרטיה והדיקטטורה שבדרך, זה הגיוני. כשמשהו מהימין צופה שחורות, כמו הדרת הציונות והלאומיות היהודית מהשיח החינוכי בישראל, אז הוא הזוי. בחייך. תהייה קצת דמוקרט ותשפוט את כולם משפט שווה. אתה פשוט קומוניסט. חוצמזה, מה זה הגזענות הזו – ברה"מ ביתנו – חשבתי שאתם השמאלנים נגד גזענות. חבל שאתה רואה אנסטסיה וישר עולה לך בראש רוסייה. שנאמר – הפוסל במומו פוסל.

    • גיל ב' הגיב:

      תנסה לקרוא את הכתבה ב"הארץ" מהיום על ההקצנה הדתית בצבא ותראה למה הדיבורים על מדינת הלכה לא הזויים.

      וכן, אני בטוח שככה יוסי גורביץ מדבר על כל רוסי שהוא מכיר! לאף אחד אין בעייה עם המוצא הרוסי של ליברמן וחבריו. הבעייה היא שהם מפגינים מנטליות סובייטית שאותה ספגו במולדת הישנה. למה אף אחד לא מזדעק על גזענות כשגורביץ תוקף אנשים כמו כהנא או מתנחלים אמריקאים מטורפים? אמריקאים לא זכאים להגנה מפני גזענות? רק רוסים?

    • ygurvitz הגיב:

      אבל לא אמרתי רוסיה, אמרתי ברית המועצות. אל תשליך עלי את המחשבות שלך. ואשר ל"אתה פשוט קומוניסט" – אל תצחיק אותי.

      • שחר הגיב:

        הביטוי ברית המועצות שלנו מחבר באופן ישיר בין ליברמן לבין המוצא הרוסי שלו. אל תיתמם. אתה רואה את ליברמן ואתה ישר מקשר אותו לברית המועצות ואי לכך, באופן די גזעני, למוצא הרוסי שלו.

        גיל ב' – כשהדתיים לא מתגייסים אומרים עליהם משתמטים, כשהם מתגייסים ותורמים מעצמם לצבא, אומרים שהם משתלטים. תחליטו מה אתם רוצים שהם יהיו ותמסרו להם. אני אישית לא מבין מה רע בציבור שתורם מעצמו לצבא ומתנדב לקצונה, כאשר חילוניים הולכים להתמסטל בדרום אמריקה או הודו. צריך להגיד סחתיין, לפי דעתי.

        • שחר הגיב:

          גיל ב' – דבר נוסף. תסביר לי מה זה "מנטליות רוסית". אני, אישית, לא שופט אדם לפי המוצא שלו. חבל שאתם נסחפים לגזענות. זה פוגע מעט בשיח.

          • גיל ב' הגיב:

            יש הבדל בין "מנטליות סובייטית" לבין "מנטליות רוסית". זה מאד קל לצטט באופן שגוי ואז לייחס משמעות גזענית. בכל אופן זו תופעה נפוצה שעולים שבאים לכאן מארצות אחרות מביאים איתם צורות חשיבה מגובשות ו"מתרגמים" את המציאות הישראלית למציאות בארצות שמהן באו. ברה"מ, בתןר מעצמה לא היתה מוכנה לוותר גם אי של בוץ באמצע נהר או על אי נידח שכבשה מיפן במלחמת העולם השנייה. וכמובן שהיתה אנטי-דמוקרטית. אנשים כמו ליברמן שהשקפת עולמם התעצבה בתקופת ברז'נייב, הביאו את אותה השקפת עולם לארץ. מבחינתם כעת הם השולטים ולכן הם יכולים להתייחס למיעוטים באותו אופן שהמשטר הסובייטי התייחס למתנגדיו. לא כל יוצאי ברה"מ אוחזים באותם השקפות. חלקם עשו את המעבר להשקפת עולם דמוקרטית, אבל לא ליברמן. אני לא שופט אדם מראש לפי מוצאו. אבך זה לא אומר שאני מתעלם מזה שיש יוצאי ברה"מ עם מנטליות אנטי-דמוקרטית ושעולים רבים מארה"ב, גם כאלו שנמנו על חוגי שמאל שם, הופכים בארץ לפנאטים ימניים מופרעים.

            ובנוגע לדתיים. אף אחד לא אמר שהם לא צריכים להתגייס. התלונה היתה על ההקצנה הדתית שלהם ועל דחיקת אנשים אחרים, בייחוד נשים על ידיהם. איכשהו לפני עשרים שנה, דתיים עם כיפה סרוגה יכלו לחיות בעולם שכלל נשים וכיום זה הופך בלתי אפשרי מבחינתם. כשאני התגייסתי אף אחד לא שאל ממי נח לי לקבל פקודות או הדרכה ואני מצפה שהדבר יהיה זהה למתגייסים חובשי כיפה.

            • אלי הגיב:

              א. במה ליברמן לא דמוקרט?
              ב. על איזה אי ברוסיה אתה מדבר?
              ג. בנוגע לדתיים, הבעיה היא האנטיגונזם שיש כלפיהם מצד ציבור במדינה. לעניות דעתי, הבעיה היא היחס של התקשורת אליהם. בדיוק כמו הערבים. קבוצות אשר מודרות מהשיח הציבורי הרלבנטי מפתחות קיצוניות. צריך להכניס אותם פנימה לתוך הקונסזוס הישראלי ולפי דעתי הבעיה תיפתר. כאשר דוחקים אדם לפינה, הוא נהיה קיצוני. ראה מה קרה לשמאל בשנים האחרונות.

              • גיל ב' הגיב:

                א. רק תעבור על רשימת החוקים האנטי-דמוקרטיים שהוא דוחף. ברור לחלוטין שבעיניו דמוקרטיה מתבטאת רק בשלטון הרב ואין לו שום יחס להגנה על זכויות המיעוט בתור חלק מהדמוקרטיה.

                ב. אתה יכול לקרוא על סכסוך הגבול בין סין לרוסיה כאן: http://en.wikipedia.org/wiki/Sino%E2%80%93Soviet_border_conflict

                ג. ממתי דתיים עם כיפה סרוגה ממודרים מהשיח הציבורי? התופעה של ההתחרדלות היא תופעה פנימית של החברה הדתית ולא בגלל שמישהו דחף אותם לפינה.

                • אלי הגיב:

                  איזה חוקים לא דמוקרטיים? בינתיים החוקים האלו עוברים בתמיכת הרוב בכנסת, דהיינו הרוב בעם. אני חושב שזה מאד דמורקטי שמדינת ישראל תגן על אזרחיה שומרי החוק מפני חרמות. כמו כן, אני חושב שזה מאד דמוקרטי שמדינה תדרוש מאזרחיה להיות נאמנים לה ולא למדינות אויב לא דמוקרטיות הרוצות בהשמדתה. למיעוט בישראל יש את כל הזכויות. על מה אתה מדבר? אי פעם משהו אמר לשמאלני לא להפגין? לא לדבר? לא להצביע בכנסת? לא להטיף להשמדת מדינת ישראל? לא לקרוא לערבים להרוג את המתנחלים? הבעיה בדמוקרטיה הישראלית היא כאשר הימין מביע דעות פרובקבטיביות. אז קוראים לזה פאשיזם וגזענות ומזמנים אותם למשטרה. ויקיפדיה, ידידי, זה לא מקור אמין ו\או רלבנטי. אני חושב שכדי להבין באמת את הסכסוך בין רוסיה לסין, ממנו אתה מנסה להקיש משל לסכסוכנו אנו, צריך לחקור את העניין לעומק. ובקשר לדתיים. ובכן אתה צודק. אבל גם השמאלנים לא היו כמו שהם היום. פעם שמאלנים לא דיברו על חלוקת ירושלים וקראו לאגודה לזכויות האזרח האגודה לזכויות החמאס. פעם שמאלנים היו מתביישים בזה שהם לא עושים צבא והיום הם גאים בזה. פעם זו הייתה בושה לנסוע לגרמניה, היום זה נאורות. הכל משתנה ידידי, השמאל נהיה קיצוני, וכתגובת נגד (או אם תרצה, במקביל לכך) הימין הקצין אף הוא. אכן בעיה קשה. לכן אני ממליץ לשמור על המרכז ולהחזיק בו חזק. רוב העם במרכז וכל אימת שזה ימשך אנחנו בסדר.

        • מני זהבי הגיב:

          "ואי לכך, באופן די גזעני, למוצא הרוסי שלו."

          גיחי גיחי. האיש נולד וגדל בצ'ישינאו, בירת מולדובה (זה שבארץ קוראים לה קישינב, עפ"י שמה ברוסית, זו בעיה אחרת).
          עצם ההכללה של כל יוצאי בריה"מ לשעבר תחת התווית של "רוסים" היא סוג של גזענות, אם כבר.

          • שחר הגיב:

            אל תנסה להפוך את הנושא. ברית המועצות ורוסיה – טומטו טומאטו. התייחסות ל"ישראל ביתנו" כ"ברית המועצות ביתינו", מקשרת בין המוצא לבין המפלגה. דהיינו. קישור גזעני. העניין הוא שאף אחד לא יגיד "הבית הרוסי" במקום "הבית היהודי", נכון? זו לא "מנטליות סובייטית", אלא גזענות. מפליא ששמאלנים, שמרצים יומם וליל כנגד גזענות, מתבטאים כאחרוני הגזענים… האם בארזים נפלה שלהבת?

            • ygurvitz הגיב:

              אם הייתי רוצה לכתוב "רוסיה ביתנו", הייתי כותב את זה. המפלגה מורכבת ברובה ממה שכונה "הומו סובייטיקוס". לך תברר מה זה, או, לחילופין, תמשיך להתעלם מהמציאות.

              • שחר הגיב:

                אתה ממשיך להיתמם. חיברת בין ברית המועצות למוצאו של ליברמן ומפלגתו. יצאת גזען, וחבל. אני לא יודע מה זה הומו סובייטיקוס. כנראה שאני לא חכם כמוך. לפחות אני לא מחבר בין אנשים לבין המוצא שלהם כבסיס לגיטימי לביקורת.

                • מני זהבי הגיב:

                  לא לדעת זו לא בושה. להתעצל לחפש בגוגל זה דווקא כן.
                  הבעיה אינה מוצאו של ליברמן (או מרבית בוחריו) בבריה"מ. הבעיה היא התרבות הפוליטית שהם ספגו שם.
                  לעזאזל, אני בטוח שכאשר יוסי מטיח ביקורת דומה באסלאם (מוצדקת הרבה פחות, ד"א, כי באסלאם אין תרבות פוליטית הומוגנית), אתה לא מתנגד.

                  • שחר הגיב:

                    הרבה ישראלים מסכימים עם ליברמן גם מבלי ל"ספוג את התרבות הפוליטית" של ברית המועצות. לאמור, זה תירוץ ריק מתוכן. כל קישור בין ליברמן למוצאו הינו גזענות. נקודה.

  28. Tim הגיב:

    אם אלוהים רוצה להעניש מהנדס אלקטרוניקה הוא הופך אותו לח"כ של ברה"מ ביתם.

  29. מגיב הגיב:

    שלום יוסי גורביץ,
    איני יודע האם הספקת לקרוא את הספר של הרוצח הנורבגי (אני מניח שהוא זמין) והאם אתה מכין פוסט בנושא, אבל חשבתי שכדאי שתדע שלא במפתיע הוא מעריץ של ישראל. לא וידאתי זאת, ואני מסתמך על הנכתב באיטלקית כאן:
    http://www.repubblica.it/esteri/2011/07/24/news/oltre_1500_pagine_di_deliri_ecco_le_teorie_del_mostro_di_oslo-19545663/index.html?ref=search

    לא מצאתי דרך אחרת ליצור קשר, אז אני מגיב לפוסט שלא ממש קשור. אפשר למחוק…

    ערב טוב ותודה על הבלוג!