מ.ש.ל.
חמישים רבנים, בעיקרם רבני ערים – כלומר, פקידי ציבור מושכי משכורת – פרסמו הבוקר קול קורא לתושבי ישראל, בו הם אוסרים על השכרה או מכירה של דירות לערבים. הרב הראשי של אשדוד, יוסף שיינין, הצהיר את מה שהבלוג הזה כותב כבר שנים: שהגזענות היהודית מקורה בדת היהודית. שלמה אבינר, מחשובי הרבנים ה"ממלכתיים" שהתפרסם בעבר במיזוגניות שלו, נחלץ להזכיר לנו שהוא גם הכריז על ברוך גולדשטיין כקדוש וקבע ש"אנחנו לא צריכים לעזור לערבים להשתרש בישראל", ושיש לתת עדיפות ליהודי בהשכרת דירה על פני ערבי. להשתרש בישראל: מיותר אפילו לעמוד על האירוניה. רשימה של הערים שרבניהן חתומים על הפסיקה אפשר לראות כאן.
האמירה הזו היא גזענית לחלוטין, אבל – כמו החומץ בן החומצה שמואל אליהו, שהתחיל את כל הטרנד הזה מתוך ידיעה ששום דבר לא יקרה לו – גם הרבנים האלה לא מפחדים. הם ימשיכו לקבל משכורת מממשלת ישראל, למרות שהם חתומים על קריאה מפורשת לאפליה כנגד חלק ניכר מהאוכלוסיה. עד כה, אף נציג של הקואליציה המכהנת – זו שמייללת ללא הרף על ה"דה-לגיטימציה של ישראל" – לא מצא לנכון אפילו לגנות את הקריאה. חברי כנסת מן השמאל קראו לפטר את הרבנים; הסיכוי שהדבר אכן יקרה אפסי. חוקי הנאמנות, אגב, לא חלים עליהם אפילו בצורה המצומצמת ביותר: רבנים אינם חייבים בשבועה לציות לחוק, והדבר איננו מקרי. הם לא יכולים להיות נאמנים לחוקיה של מדינה שאיננה גזענית.
מן הראוי לציין שהרבנים קבעו שמכירה או השכרה של דירות ללא יהודים עשויה להיענש בנידוי, עונש כבד במיוחד – נשק יום הדין של ההלכה – שבעשורים האחרונים ממעטים מאד להשתמש בו. יגאל עמיר, למשל, שרצח ראש ממשלה בישראל ושאפשר לטעון בלי הרבה בעיות שגרם ל"חילול השם" הגדול ביותר בהיסטוריה של ישראל, לא נודה. הרוצחים של שלל המחתרות היהודיות והקנאים לדורותיהם לא נודו. בעלים שמסרבים לתת גט לנשותיהם כבר לא מנודים. רק מי שכופר בעיקר העיקרים של ההלכה – עליונות היהודי על הלא-יהודי – מועמד במדרגה אחת עם שפינוזה ואוריאל א קוסטה.
לרבנים לא יקרה שום דבר, משום שהחוק מכיר במפורש בזכות ההסתה שלהם. חוק הגזענות הישראלי, כל כך פרוץ לרוחות שאפילו מאיר מרטין כהנא חתם עליו, קובע (144 ג.ב.) ש"פרסום ציטוט מתוך כתבי דת וספרי תפילה, או שמירה על פולחן של דת, לא יראו אותם כעבירה לפי סעיף 144ב, ובלבד שלא נעשה מתוך מטרה להסית לגזענות". ההדגשות שלי. כל מה שהרבנים צריכים לעשות הוא לטעון שההכרזה שלהם מיועדת "לשמירה על פולחן של דת", לצטט באריכות את פסקי ההלכה של דורות קודמים בנושא ("כתבי דת"), ולהתעקש בצדקנות שמטרתם איננה "הסתה לגזענות" אלא "החזרת עטרה ליושנה", ויהיה מעט מאד שאפשר יהיה לעשות כנגדם במסגרת החוק.
"אם תרצו" הכריזה על הפרובוקציה האחרונה שלה, הגעה למצעד זכויות האדם ביום שישי כדי לדרוש "זכויות אדם גם ליהודים". הפסיקה של רבני הערים מוכיחה, אם היה צורך בהוכחה נוספת, שכדי לכתוב משפט כזה בישראל, צריך להיות אדם עם תודעה של חבר קו קלוקס קלאן, כזה שחושב שהרוב הלבן הדורסני נרדף וצריך להתגונן מפני המיעוט השחור המאיים.
למותר לציין שאם 50 בישופים היו יוצאים בקריאה שלא להשכיר רכוש ליהודים – דבר שיש לו סימוכין בהחלטות מועצה קדומות – המדינה היתה רועשת, השגריר הישראלי היה מוחזר להתייעצויות, ושר החוץ היה מארח את שגרירה של אותה מדינה על סד עינויים. אבל לעם הנבחר, שחושב שארץ ישראל צריכה להיות יהודית בדיוק כפי שספרד של האינקוויזיציה היתה נוצרית, מותר יותר.
בינתיים. עד שיימאס לעולם. יש כבר מי שמתאר את תרחיש האימים: ישראל שהפכה רשמית למדינת אפרטהייד, ושמשתמשת בנשק הגרעיני שלה כמגן המאפשר לה לתקוף ללא הפרעה את מדינות המפרץ הפרסי. כלומר, ישראל כצפון קוריאה; ואולי זה צריך להיות המודל שלנו לתיאורה של ישראל, זה ולא דרום אפריקה. צפון קוריאה: מדינה שבה האליטה חוגגת ורוב העם נטול זכויות ומורעב, תוך שבו זמנית מפמפמים לו את הטענה שהוא גזע אדונים ושכל העולם נגדו. אחרי הכל, מנהיגים ישראלים כבר טענו שישראל צריכה להתנהג "כמו מדינה משוגעת", וההבדלים בין חיקוי טוב של שגעון ובין הדבר עצמו הם קטנים. המאמינים שבין הנתינים יוכלו להתנחם בהתגשמות הנבואה "והיית לזעווה לכל ממלכות הארץ".
הערה מנהלתית: לאחרונה קיבלתי תרומה בדואר מקורא של הבלוג, שצירף אליה גם את ספרו. אני רוצה להודות לו בהזדמנות זו.
(יוסי גורביץ)
אז מה דמוקרטי במדינת ישראל בעצם?
זה שעדיין אתה יכול לשאול שאלות כאלו, בקרוב גם זה לא יהיה.
דרום אפריקה, צפון קוריאה ויואב קרני כבר השווה את ישראל לפקיסטן (http://yoavkarny.com/?p=67350) אין ספק, אנחנו בחברה טובה.
בפראפרזה פרועה על דגלאס אדמס אציין, כי דמוקרטיה היא אשליה, ובדמוקרטיה הישראלית זה נכון כפליים.
להיות במדרגה אחת עם שפינוזה ואוריאל אקוסטה וכל מה שאני צריך זה להשכיר דירה לערבי??
חבל שאין לי דירה פנויה להשכיר.
אגב, אני מסכים לגמרי עם 'אם תרצו' , גם אני רוצה זכויות שיש לגויים כמו הזכות להיקבר בלי שהרבנות תתערב לקרובים שלי באבל, הזכות להתחתן עם גויה, אני רוצה שהבן שלי יתגייס רק אם הוא רוצה בזה ואם הוא לא רוצה שלא יקראו לו 'משתמט' ובעיקר שלא יהפכו אותי לחלק מכל עוול וכל ניבזות שהממשלה עושה פה, אפשר?
"…ובעיקר שלא יהפכו אותי לחלק מכל עוול וכל ניבזות שהממשלה עושה פה"
You hit the point. For an Israeli born Jew, the only honest way to achieve this is migration. Been there
פוסט טוב, אבל למה מאיר מרטין כהנא?
האם זה באותה רוח שבה מדגישים את הבוריס שבדב חנין ואת החוסיין שבברק אובאמה? תמיד מעצבן אותי כשעושים את זה.
וכמו ההדגשה של ה"לותר" במרטין לותר קינג?
תחשוב טוב, מה ההבדל.
מצאת? אם לא, תשאל ותקבל תשובה.
יוסי, אני חייב לומר שהאליטה הרבנית דהיום מייתרת את הצורך בבלוג שלך. הכל בריש גלי, ולא צריך אותך שיצביע על דברים שלא שמתי אליהם לב.
בחיי, בבחירות הבאות כל מי שיניף נס אנטי חרדי יזכה לקול שלי, אפילו אם המפלגה שלו תכיל כל מיני אנשים כמו חיים רמון הנגבי או ענבל גבריאלי שכעקרון הופכים רשימה לבלתי-צביעה מבחינתי.
היום עלה ירוק איבדו את אחד מתומכיהם הותיקים בקלפי…
לא מסכים עם הפוסט
זה שיש אנשים שמסיקים מהתורה דעות משונות-הבעיה היא באנשים עצמם ולא בתורה,ישנם גם אנשי שמאל דתיים.
מה שכן, אני בהחלט מקבל את הזכות של אנשים לשמור על צביון שכונתם :גם בצפת,גם ברמת אביב גם בפרדס כץ וגם בשיח ג'ראח וגם ביפו.
כן, בזה העניין, "שמירה על צביון שכונתם" ולא, נניח, נישול הגויים מהארץ המובטחת. הם אמרו מה שאמפר בפירוש, לא צריך מתווכים שיהפכו את הדברים לנעימים יותר לאוזן.
קרא שוב את תגובתי :
לא דיברתי על האנשים בכתבה, אלא באופן כללי, שבהם לאנשים יש את הזכות לשמור על צביון שכונתם(גם לערבים/יהודים/חילונים/דתיים) ואין לכך קשר לגזענות .
אם צביון שכונתם הוא הצביון הגזעי שלה אז זוהי ההגדרה של גזענות
ומה בדיוק המקום של האמירה הזאת בהקשר הזה?
צפת זו שכונה? צפת זו עיר מחוז שמספקת שירותים לכל ישובי הסביבה. לדוגמה יש שם מכללה – שסביבה נוצרה המהומה האחרונה. אבל באופן כללי זו העיר עבור ישובים לא-עירוניים רבים. אי אפשר לדרוש שם "שמירה על צביון" כשהמשמעות היא הדרה של לא-יהודים מעיצוב המרחב העירוני הרלבנטי להם.
מאוד ריגש אותי שאתה נגד נסיון השתלטות החרדים על שכונת רמת אביב וזכות התושבים לשמור על צביונם. מה אתה לא?
לעניות דעתי הלא משפטנית, הציטוטים שקראתי בעיתון אינם מוגנים במסגרת החוק שגורביץ ציטט. "כל שהם צריכים לעשות הוא לטעון…" – לא מדוייק. כל שצריך הוא יועץ משפטי לממשלה עם ביצים, והם יצטרכו לא רק לטעון אלא גם להוכיח בפני שופט שהמטרה לא הייתה הסתה לגזענות. השופט בהחלט עשוי לפרש זאת כגזענות, כמו שעשינו אתה, אני ורבים אחרים בארץ.
אגב, רבנים אמיצים מתנגדים לדברים האלה. ציטוט מהרב שרלו: "הם בני אדם ומגיע להם להתפרנס בכבוד, לפתח את צלם אלוקים שבהם, ולגור תחת קורת גג, ככל בני האדם בעולם"
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3989403,00.html
המקור של הגזענות היהודית הוא כמו המקור של כל גזענות. זה משהו בסיסי באדם, באשר הוא אדם. כל אדם וכל חברה נמצאת במאבק פנימי נגד הגזענות של עצמה.
אבל כמו שבשביל שאש תצית שריפת ענק לא מספיקה הלהבה המקורית, אלא שיש צורך גם בתנאים סביבתיים, ככה גם בשביל שהגזענות תרים ראש בחברה מסויימת צריך את התנאים שיתנו לה להרים את הראש.
ופה באמת לדת היהודית יש תפקיד מדאיג. כמובן שאפשר למצוא בה מה שמחפשים. אבל למי שמחפש בה הצדקה לגזענות יש מלאכה קלה במיוחד. בדת שנוסדה בימים של מלחמות שבטיות, ושהתגבשה בצורתה הנוכחית בגולה, בה היהודים סבלו מרדיפות, ויכלו לחלום על יום נקם ולתאר אותו בלי מחשבה שהוא עלול לבוא אי פעם, לא חסרים כל מיני פסוקי "שפוך חמתך על הגויים" בהם אפשר להשתמש.
אבל זה לא המקור.
אני מתקשה להבין את החיבור של הפוסט הרהוט והחשוב (אם כי קצת אלמנטרי) הזה, לפסקה האחרונה שבה אתה שוב גולש לנבואות זעם וקונספירציות עם קישורים למאמרים מפוקפקים שמצביעים על אחריות ישראלית לפלישה האמריקאית לעיראק (טוב שהוא לא אזכר את מתקפת הכרישים הציוניים בסיני).
אתה קצת מגזים עם כוחו של החרם בהלכה היהודית. החרם לא רלוונטי כבר בערך 150 שנה, והיא בטח לא רלוונטית בעולם שלנו כיום. גם אם מחר בבוקר יקומו מאה רבנים ויחליטו שכל סרבני הגט מנודים (שזה מה שקורה במקרים מעטים למדי) עדיין אותו סרבן גט יוכל ללכת ולהתפלל בבית כנסת אחר, לעלות שם לתורה, ולדבר עם אנשים אחרים (דברים שאסורים על המוחרם). ואם נכנסים לקטנות, אז את יגאל עמיר אפשר למעשה להגדיר כמנודה מבחינה הלכתית: הוא חי לבד, לא מדבר עם אף אחד, לא עולה לתורה, לא מתפלל במניין, ולא מקבל שירותים דתיים קהילתיים.
אני מסכים מאוד שדבריהם של הרבנים נגועים בגזענות, השאלה היא מה הגבול בין הרצון לשמירה על ציביון השכונה לבין גזענות. הרצון לשמור על אופי מסוים של השכונה הוא מובן, כשם שתושבי רמת אביב ג' לא רוצים חב"דינקים כך גם ישנם תושבים בצפת שלא רוצים שכנים ערבים. צריך לחשוב איפה עובר הגבול בנושא הזה. לי אין תשובה טובה.
חבדניקים הם לא גזע, אלא כת דתית, אין פה שום השוואה.
ואתה באמת חושב שהתחושות שמביאות את האנשים ברמת אביב להתנגד לשכנים חרדים שונה מהתחושות שמביאות אנשים להתנגד לשכנים ערבים? נראה לך שאותם אנשים שמתנגדים לשכנים חרדים ישמחו לקבל משפחה ערבים מסורתית לשכונתם?
אין מה לעשות, גם אני חייב להודות שהיה לי קשה להיות מוקף בשכנים מתרבות "מסורתית" יותר סביבי – בין אם מדובר בחרדים או בערבים לא חילוניים. ועדיין לא הייתי חולם לצאת נגד ה"פגיעה בצביון השכונה" פשוט כי אי אפשר שלא לקבל את זכותם השווה של אותם אנשים לדיור ולשימוש במרחב הציבורי.
אני אתנגד להתחרדות השכונה שלי מפני שברדע שהחרדים יהפכו לרוב בה הם ידרשו לסגור כבישים ועסקים בשבת וכו'.
זאת סיבה לגיטימית להתנגד לשינוי הצביון, ואם ההתנגדות הייתה לכניסה של חסידי התנועה האיסלאמית ולא לסתם מי שלא יצא מכוס של יהודיה כשרה, זה היה לגיטימי גם כן.
והטעם הספציפי של מישהו בשכנים לא צריך להזיז לאף אחד.
אז בעצם זכותך להתנגד לדיור של אנשים בשכונתך על בסיס דתי ולא על בסיס אתני? אחלה. תודה רבה על ההבהרה. אם אתה חושב שכניסה של תושבים ערבים לשכונה יהודית, או כניסה של יהודים לשכונה ערבית, לא יוצר שינוי בשכונה, אתה די תמים.
להבא כשתכתיר את אותם אנשים בתור אנשי החושך (שאגב, אני לא חושב שהם רחוקים מזה), תזכור שגם אתה קצת חשוך.
לא משה, זכותו של אדם להתנגד לכך שאנשים יבואו ויתחילו להפריע לו לחיות. אם ידוע לי שאנשים מכת דתית מסויימת נוהגים להשמיע מוזיקה רועשת ולרקוד בחוץ ליד המכונית שלהם אז אני לא רוצה אותם בשכונה שלי. אם תספר לי שסטודנטים נוהגים לעשות מסיבות אלכוהול פרועות ורועשות בדירות שלהם עד אמצע הלילה אז אני לא רוצה סטודנטים לידי ואם תגיד לי ששמאלנים נוהגים באופן קבוע ללכלך חדרי מדרגות אז גם שמאלנים אני לא רוצה אצלי בשכונה.
אז זה יהיה בסדר להתנגד לשכנים מוסלמים?
האם מישהו דיווח על כך בתקשורת הזרה? מעניין אותי לראות את התגובות בעולם לכותרת בבי.בי.סי בה יוצאים חמישים רבנים בהצהרה כי אין למכור דירות לערבים.
מעניין אותי לראות את הגינוי הרפה שיתן נתניהו, כמובן רק לאחר שהכותרות יתפרסמו בכל העולם.
האם מישהו יודע כיצד מדווחים זאת?
הגינוי לא היה רפה, ולא בהודעה כתובה לתקשורת אלא באופן נחרץ ובפני קהל שלהערכתי רובו המוחלט ימני (בחידון התנ"ך למבוגרים).
מתוך הבלוג שלך: "צריך להרוג את אליהו וחבורתו הנאצית."
אפשר הסבר?
http://cafe.themarker.com/post/1923775/
ההסבר שלי, מדובר בקריאה לרצח של אנשים, לא ממש שונה מקריאה לרצח ערבים (כשהם מסיתים נגדנו כמובן ולא יושבים בשקט) שנשמעת מהצד השני. אני בהחלט בעד לוחמנות והורדת כפפות, לא בעד כהניסטים מצד שמאל.
בינתיים דה-מרקר מחקו את הפוסט של אור, והוא העלה פוסט חדש עם הנקודות הבאות:
* הוא התכוון ברצינות גמורה למה שכתב
* לפי מחקר שערך, הוא מניח שאני נציג ארגון כלשהו. ההוכחה: אני מגיב באופן ממלכתי להפליא.
רק כדי להפריך את השערת המחקר: אור, אתה דביל.
http://cafe.themarker.com/post/1924902/
אתה מתבקש לא לנהל פה את המלחמות הפרטיות שלך. תודה.
כן, חשבתי על זה מאוחר יותר. מצטער.
מן הראוי להזכיר גם רבנים ורבות שהתייצבו נגדם (http://itnewsletter.itnewsletter.co.il/sending/webpage.aspx?d=1255989657346734987648065739279613153&w=1&ar=0&isDe=True&rfl=False&l=180911&sll=0&mlt=True), את אוריאל סימון, את לייבוביץ', את לוינס, את גרשום שלם, מרטין בובר, אביעזר רביצקי, מיכאל מלכיאור ועוד ועוד…
כנראה שרוח האדם יכולה לזרות ולהבר.
לווינס, בובר, רביצקי, לייבוביץ', סימון, שלום – לאף אחד מהם לא היתה השפעה מעבר לחוג מצומצם מאד של אינטלקטואלים. אני מעריך ומכבד את רבנים לזכויות אדם, אבל אי אפשר לטעון שיש להם איזושהי השפעה בציבוריות היהודית.
שים לב למכתבם של הרבנים לזכויות אדם, במיוחד ל:
"…גם נישואי תערובת עם עובדים זרים אינם תופעה נפוצה כלל."
כלומר אפילו הם מקבלים את הנחות היסוד הגזעניות של ההלכה הרואה בנישואי 'תערובת' סכנה, רק שהם אומרים כי במקרה הזה אין סכנה כי התופעה נדירה.
זה מפתיע במידה מסוימת, כי נראה לי שחלק גדול מהחותמים הם רפורמים. זיהיתי גם שמות של קונסרבטיבים.
כאנקדוטה, מעניין לציין שהרב אנדי היה מעורב בעצמו בסכסוך על רקע רצונו בשמירת הצביון של הקיבוץ שלו (אם כי ברור לי שאין דין חנתון כדין שכונה בעיר גדולה).
חשוב להגיד מה אמר הרב יעקב אריאל, אולי הרב הכי חשוב שהתנגד לאיסור הזה-
"למרות שאיסור 'לא תחונם' הוא מן התורה, במדינה דמוקרטית אי אפשר להפלות בין אזרח לאזרח. מה עוד, שהדבר עלול להביא להפליית יהודים בארצות אחרות. מדינה יהודית דמוקרטית היא פיקוח נפש לאומי, ולכן אין לאסור מכירת בתים לנוכרים"
אני בטוח שאני לא מכיר אותו מספיק והוא גם אמר דברים נוראיים בנושאים אחרים, אבל קשה שלא להתמוגג מהדברים האלא, חבל שהוא היחידי
מה יש להתמוגג כאן? הוא מדבר בעיקר ברמה האינטרסנטית – שמירה על מדינת הלאום וחשש מאפליית יהודים בארצות אחרות. מדבריו אכן אפשר להבין בעקיפין שדמוקרטיה היא ערך חשוב בעיניו, גם אם היא "אינה מאפשרת" אפליה שמקורה בתורה – וזה באמת חשוב כשמדובר ברב. אבל את ההתמוגגות נראה לי שכדאי להשאיר למקרים אחרים.
אתה יכול לפרש את זה גם להיפך.
הוא מוצא את התירוץ ה"תועלתני" כדי לעקוף את ההלכה הישנה ולהביא לתוצאה שיותר מתאימה לרוח ימינו ולמה שכנראה עדיף בעיניו (למרות שההלכה אמורה לפסוק להיפך).
גם הרב שטיינמן, שיש לו כנראה השפעה גדולה יותר מכל רב דתי-לאומי, התנגד לעצומת הרבנים.
אני צופה כעת בחידון התנ"ך למבוגרים. יישר כוחו של נתניהו, שניצל את הבמה כדי לגנות בחריפות את מכתב הרבנים. לדבריו (מהזיכרון), לא ייעשה כזאת במדינה דמוקרטית – ובמיוחד במדינה יהודית ודמוקרטית.
שיתחיל ללכת עם שכפ"ץ
צריך לבדוק אם באי חידון התנ"ך היו ליכודניקים.
אפרופו התנערות, גם אף ראש עיר שבעירו משרתים אותם רבנים החתומים על הפסאדו הלכה לא התנערו.
אם ניקח עיר כמו הרצליה (עירי) שבה גברת גרמן הינה נציגת מרצ שכבר נלחמה בחברה קדישא – והיא לא הוציאה הגהה. והרי דווקא אותם ראשי ערים יכולים לאמלל קימעה את חייהם של הרבנים (עד שיקבלו פקודה אחרת משר הפנים אך זה כבר יהיה סיפור אחר).
כתושב הרצליה אני כבר פניתי לראש העיר, ואני מתכוון להמשיך ולדרוש ממנה גינוי ואי שיתוף פעולה עם רב העיר.
העיקר לקשקש, הא?
יעל גרמן דורשת לפטר את רב העיר הרצליה
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/187/224.html?hp=1&loc=7&tmp=1514
ולא יזיק חתימה על עוד עצומה
הקוראת לפיטורי אותם רבנים
http://www.atzuma.co.il/ravhair
במו אוזניי שמעתי היום בגל"צ את אחד הרבנים הנ"ל צועק שזו לא יכולה להיות גזענות, כי גזענות זה רק אם אומרים שלאחר אין זכות לחיות, לא אם אומרים שהוא צריך לחיות בנפרד.
(ציטוט מהזכרון, אני משקף את רוח הדברים).
וזה מתקשר בדיוק למשהו שגורביץ כתב פעם, לפיה עם החינוך הקלוקל בארץ, הכל משוטח ל"או נאצים או כלום".
בואו להפגין נגד הגזענות המכוערת והפשיזם העולה
http://www.facebook.com/just.jerusalem#!/event.php?eid=182726205076148
מחר, יום ד', רחבת בית הכנסת הגדול, ירושלים
מארגנת: תנועת סולידריות שייח' ג'ראח
אם אנחנו רוצים לתת לכל מגזר לגור איפה שהוא חפץ, אין בעיה לתת ליהודים לגור בשיח ג'ראח, ועליכם לבטל את התנועה הסולידרית שלכם כאות לסולידריות עם רעיון זה.
לאף אחד לא היתה בעייה אם יהודים, כבודדים היו קונים דירה במחיר מלא בשייח ג'ראח ועוברים לשם. כמו שעושים בכל מקום אחר.זה לא בדיוק מה שקורה.
הממ, כשאני אומר שאין לי בעיה שמי שרוצה יעבור לגור לידי אני לא מתכוון שבא לי שהוא יעיף אותי מהבית וייכנס במקומי. הבדל דק
יופי של פוסט עד הפסקא המנותקת מהמציאות בסוף, אבל כנראה שיוסי פשוט לא מסוגל לשלוט באצבעות שלו בזמן הסיכומים, כי זה כבר עניין של שגרה.
אגב מעניין מה יקרה לי אם אקנה בית או אשכיר דירה בכפר ערבי. שמעתי לא מזמן ברדיו על בחור יהודי שעשה את זה וגורש במכות באיומים. האם זו גזענות או מלחמה בכיבוש?
הנה קישור שמצאתי בגיגול מהיר
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/211175
אז אם, נניח, יוודע לך על כמה עשרות או מאות יהודים ששוכרים בכפרים ערביים ולא מגורשים, האם תתנגד לרבנים הנ"ל?
איזו תגובה פאבלובית לא מפתיעה. גם אם לא הייתי שמאלני ואני שמאלני, הייתי מתנגד ואני מתנגד מזלזל ונגעל מהרבנים הפרימיטיבים מוגי הלב האלה. זה נראה לי מובן מאיליו. אבל אם כל משהו כאן שלא ישר מתיישר אם עדר המעריצים המנותק של גורביץ , מייד משייך אותך לימין קיצוני אז כנראה שצריך להבהיר בכותרת מייד.
הבנת את זה ברוך?
חוזר על השאלה גזענות או מלחמה לגיטימית בכיבוש?
גזענות. מבסוט?
כן
יופי, כי עדר המעריצים המנותקים כאן לא היה רוצה לגרום לך לעוגמת נפש מיותרת.
פגעתי בנקודה רגישה מה?
ישר בג'י ספוט.
אפרופו פגיעה ישירה בג׳ י ספוט, איזו אמנות לחימה אתה מלמד?
חומר טקטי\הגנה עצמית די אקלקטי אבל בעיקר על בסיס שיטות פיליפיניות. פנה אלי בפרטי ואוכל להרחיב.
קראתי שכ-15% מתושבי אבו גוש הם יהודים. סטודנטים חיפאיים גרים בעוספייה.
עוספייה זה כפר דרוזי לא ערבי, לגבי אבו גוש יש לך לינק?
אני בטוח שאליהו עושה את ההבחנה הזו לגבי השכרת דירות בצפת
דרוזים הם ערבים לכל דבר. אני מניח שמבחינתך גם אנשי חאמס וגם אנשי חיזבאללה הם ערבים למרות השוני הדתי, וגם סועא ערפעת הנוצריה. דרך אגב, מה בדבר ג'ונבלאט בלבנון? האם הוא ערבי?
דרוזים הם ערבים לכל דבר? מעניין אם אלה מהם שתמגייסים למג״ב ומגלים אפס סובלנות כלפי הפלסתינים בשטחים גם חושבים ככה. מעניין אם הפלסתינים חושבים שהדרוזים הם ערבים כמוהם.
בכל מקרה יותר סביר להניח שדרוזים לא יגרשו באלימות קוני דירות יהודים מכפרם.
ולשאלתך, מצטער לאכזב אותך אבל למרות שאני ימינה ממך בשמאל ,אני לא חושב שכל הערבים אותו דבר. (תחסוך ממני את ההרצאה שאני לא באמת שמאל, היא מעייפת)
אז גיוס לצבא הופך אדם ללא ערבי? מה עם בדואים? ומה הקשר בין אכזריות לבין ערביות? כל הפלגים השונים בלבנון הם ערבים לכל דבר ועדיין לא ממש אוהבים זה את זה.
אני מניח שהבנת בדיוק כמוני שהוא מתכוון לישובים של ערבים מוסלמים, וכנראה שצודק. מצד שני אני לא מבין למה זה צריך להיות נימוק ל"למה עדיף לא להשכיר לערבים".
ברור שהוא הבין, וזה ממש לא נימוק. אם הבלוג רוצה להיות אובייקטיבי ולתאר גזענות בישראל בנושא הדיור אז זו גם חלק מהתופעה. כמו שאפשר לבקר את הסתרת ההטרדות המיניות בהפגנות בבלעין נעלין ושייח גראח, אפשר גם כשמתארים בהרחבה את התופעה הבזוייה של ״ לא רוצה לא מוכן לא יכול״ לגור ליד ערבים, לתאר גם את הצד השני.
אגב לא שזה קשור אבל אני גר ביפו, בבניין שלי יש משפחות ערביות. אין לי שום בעיה עם זה. יש לי לעומת זאת שכנה יהודיה חולת נפש, שמשתינהבחדר מדרגות. עם זה דוקא יש לי בעיה, זה מסריח.
בנוגע לאבו גוש: http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1009466.html
דרוזים הם ערבים, פשוט לא מוסלמים
והנה עוד תוספת מעניינת לנושא.
http://tomerpersico.com/2010/12/08/tribal_sheinin/
ועוד אחת, מאוד מעצבנת..
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3996022,00.html
לא כל כך מפתיע. היא התחילה את הקריירה שלה בכ"ך.
אתה מתכוון ליעל משאלי? יש פרטים על הקשר לכ"ך?
גם לטעמי כתוב יפה , ברור ונכון עד לפיסקה המתלהמת האחרונה.
בקשר להצטרפות של אם תרצו, אני קורא לא מעט אנשים מהשמאל שבטוחים שזו פרובוקוציה. מדוע? האם זכויות אדם באמת לא שייכות לכולם וזה לא עניין של ימין ושמאל? במצע שלהם אין אף מילה על שלילת זכויות אדם.
'זכויות אדם' במדינת ישראל כיום היא עניין של שמאל אולטרה רדיקלי.
חחח. גדול!
שאלת תם :
כמה שכנים ערבים מוסלמים יש לידך בפתח תקווה, מר גורביץ?
עוד שאלת תם:
מחר בבוקר מאה מחבריו הקרובים של ראיד סלאח שוכרים דירות לידך.
תמשיך בחייך כאילו לא קרה כלום?
מיתמם יקר, מה בדיוק גורביץ יכול לעשות במקרה כזה חוץ מאשר 'להמשיך את חייו כרגיל' או לקום ולעבור דירה? אני יכול להגיד לך שיום אחד גיליתי שניסים אלפרון גר אצלי בשכונה (האופנוע שלו התפוצץ ברעש גדול לידי אז ככה גיליתי) ולמרות שנוכחותו סיכנה ועוד איך את תושבי השכונה לא ראיתי הפגנה למען הסתלקותו מהאיזור. מעניין למה…?
בדיוק. סביר להניח שהוא יעבור דירה והראיד סלאחים ישתלטו על השכונה לאט לאט. בסוף לא יהיה לו יותר לאן לעבור וכל המדינה הזאת תהפוך ל"רפובליקה חילונית דמוקרטית" – לפי חזון גורביץ – המלאה מקיר לקיר בתואמי ראיד סלאח.
אם הקריאה של הרבנים תעצור את הסכנה הזאת- דיינו (למרות הטרמינולוגיה הטפשית והמטופשת שלהם).
אני מציע לרכז את כל מי שאתה רוצה שיגור לידך במתחמים שמהעבר מהם תלוי אישור. למה מה קרה שמישהו שלא מוצא חן בעיני יבוא לגור לידי? מדינה יהודית, לא? בשביל זה נלחמנו – שכל דרעק יגור איפה שבא לו ויוריד ליהודים טובים את ערך הנכס?
צ"ל "לא רוצה"….
אוי איזה שטויות. גם אתה וגם יעל משאלי רוצים פה 'צביון' יהודי, כלומר שערבים לא ייכנסו לשכונות של יהודים, מה שאומר שיהיו הרבה שכונות של ערבים שיהודי לא נכנס אליהם נכון? אז איזה תרחיש יותר מסוכן ל'צביון' הזה שכולם מדברים עליו? כשיהיו פה שכונות מעורבות ביהודים וערבים או כשיהיו פה איזורים שלמים שיהודי לא נכנס אליהם???
טיפשות ורשעות תמיד הלכו יחד אבל לא יעזור לכם – הערבים פה והם לא הולכים לשום מקום גם אם לא תראו אותם מול העיניים בבוקר.
מה פירוש *יהיו* שכונות שיהודי לא נכנס אליהם ? יש היום איזה יהודי שמעיז להיכנס לאום אל פאחם (בלי חשש מלינץ' גזעני ברברי) ?
יש יהודים ששוכרים דירות בכפרים ערבים בגליל ?
לא מובן לי מה פירוש "לא יעזור לכם", מי זה "לכם" ? מי בדיוק אמר שהמוסלמים ילכו לאנשהו? פשוט שלא ישתלטו על שאר האזורים ולא יבריחו משם את כל מי שלא כמוהם.
לא יודע מה איתך, אבל אני טיילתי במזרח ירושלים, בנצרת ובעוד כמה מקומות נחמדים. נדמה לי שאני עדיין חי.
אני מוסיף. אום אל פחם, סכנין, נצרת, עלבון, כפר יסיף, ג'סר א-זרקא ועוד ועוד (שלא לדבר על כפרים וערים בגדה). אני יהודי, מדבר עברית, ואשכנזי-לבן בצורה מאד בולטת. לא רק שהרשתי בכל המקומות הנ"ל לא מאוים, אלא להיפך.
אז אם ישנם איזורים בארץ שבהם אתה חושש להסתובב כיהודי זה מ-ו-ס-י-ף לציביון היהודי של המדינה???? או אולי, רק אולי ההיפך הגמור?
טוב כבר כתב גורביץ בכותרת מ.ש.ל
אני מניח שאתה אוכל רק במקומות כשרים, אבל תנסה פעם להשיג שולחן במסעדת אל-באבור באום אל פאחם בשבת. מיותר לציין שרב הסועדים שם יהיו יהודים.
או בכפר קרע , או לגור בעוספיה …
אכלתי שם לא מזמן. זו מסעדה גרועה והם "שוחטים" במחירים
נראה לך שמה שאיכפת לרבנים זה איכות החיים של התושבים? מה אתה חושב היו הרבנים אומרים אם נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, או ראש עיריית גבעתיים קוראים לאזרחים לא להשכיר או למכור דירות לחרדים? ושכנים חרדיים פוגעים באיכות החיים של שכניהם פגיעה ממשית.
בקיצור , למנוע מחרדים לשכור דירות ברמת אביב זה "למנוע פגיעה ברמת החיים", למנוע השתלטות מוסלמית קיצונית על צפת זה "גזענות".
הבנו,הפנמנו, רק אל תצפו שמישהו יקח ברצינות את הטיעונים שלכם.
זה יפה שאתה ממש מתייחס למה שנכתב! איך בדיוק הבנת ממה שכתבתי שלמנוע מחרדים לקנות דירות זה בסדר? הנחתי שיהיה לך ברור שכמו שהיתה קמה קול זעקה במקרה של נשיא בית במשפט המחוזי או ראש העירייה כך יש לזעוק נגד הרבנים. יפה שאתה עושה את ההסקה ההפוכה.
ברור גם שאין בעיניך מוסלמים שאינם קיצונים. וגם יפה שכדי להגן על צפת צריך למנוע מערבים לשכור דירות באשדוד…
לסיכום, אולי הפנמת אבל בטח לא הבנת.
נא להתעלם מהודעות של "זה שיודע לשאול", ניכר כי הוא סובל מטוקבקיסטיות קשה, חוסר הפנמה ובעיקר הסקת מסקנות ילדותית. חבל על הזמן של כולנו.
אבל יגישו נגדי תלונה ל'בצלם' על הרעבה מכוונת של טרול.
LOL!
מה שהאנשים האלה לא מבינים זה שהתופעה השלילית מבחינתם היא אשמתם ואשמת המדינה.
תארו לעצמכם שבערים ובכפרים הערביים היו תוכניות בניה ופיתוח מסודרות, דיור בשפע, משטרה אפקטיבית שמונעת פשע, מוסדות תרבות ומועדוני ריקודים, והעיקר העיקר – מערכת חינוך משובחת. רוב הסיכויים שהדור הצעיר היה נשאר לגור בסביבה שבה גדל, לגדל ילדים ליד סבא וסבתא כמו שרבים מאיתנו עושים. החילחול החוצה בין הקהילות היה איטי הרבה יותר.
אבל מה קורה בפועל? כרגע דוחפים אותם החוצה ואז מתבכיינים למה הם באים.
במאמר מוסגר, יש לי הרגשה שהמוחים רואים מול עיניהם איזו מפלצת אמורפית שבאה "להשתלט". הם לא רואים מול העיניים את בן ה-20 שרוצה לגור איפה שיש מסיבות או את בן ה-30 שרוצה לגדל את הילד במקום עם מערכת חינוך טובה וחושק במוביליות חברתית.
וזה ה"עונש" שלנו על הזילזול וההזנחה.