החברים של ג'ורג'

אופס, ארגון קש קרס

לפני שבוע, כתבתי על הקשקוש החדש שמפמפם בן כספית: התפיסה שמאחר והקרן החדשה נאבקת בנסיונותיו של יצחק תשובה לעשוק את הציבור הישראלי מההכנסות המגיעות לו ממרבצי הגז שלו, הרי שהיא בעצם ארגון עוין, כי החלופה היא השענות על גז "ערבי" ושזו מטרתה האמיתית של הקרן החדשה. הקמפיין המטומטם הזה – מטומטם בין השאר משום שהוא מתעלם מחלקו של אוליגרך ישראלי למהדרין, יוסי מימן, באספקת הגז המצרי לישראל – היה כל כך מטומטם שאפילו בן דרור ימיני התנער ממנו.

"כלכליסט" דיווח הבוקר (במהדורת העץ המת, אביא קישור כשיהיה) שהושקעו בקמפיין הזה שני מיליוני שקלים. במהלך השבוע האחרון, פרסם הקמפיין מדי יום מודעות ב"הארץ", "ישראל היום", ו"מעריב". הוא רכש באנרים בולטים במיוחד בוואלה ונרג', ומודעות רחוב גדולות הוצבו בשורה של מקומות ברחבי הארץ.

הקמפיין הובל, לכאורה, על ידי "הפורום למען ארץ ישראל". זה הארגון שהמנהיג שלו, רנן שוורצמן, התראיין אצל בן כספית לפני שבוע. "הפורום" הוא בעצם תא סטודנטים בבר אילן. יש לו אתר עלוב למדי ולא מושקע – הם אפילו לא הסירו את הטקסט שמופיע עם כל בלוג של וורדפרס, Just another wordpress..com site – ושוורצמן הוא בסך הכל ילד בן 28. איך הגיעו לידיו שני מיליוני שקלים? שאלה טובה. כנראה שהם לא הגיעו. שוורצמן וארגון הקקיון שלו שימשו ארגון-חזית עבור מישהו אחר.

שוורצמן, שכנראה לא ידע במה הוא מתעסק, נבהל. אתמול הוא אמר לדה מארקר ש"אנחנו לא חתומים על המודעות, זה לא עבר דרכי, ואין לי מושג מי פרסם אותן… התחלנו במאבק נגד הקשר שבין הקרן החדשה לבין סוגיית תמלוגי הגז כדי לתת את הדחיפה הראשונית, אבל אנחנו בסך הכל תא סטודנטים. העניינים הכלכליים אמנם חשובים – אבל הם פחות מעניינים אותנו. אלמלא הקרן החדשה היתה מעורבת, לא היינו נכנסים פנימה. הגענו לסיפור בעקבות הקרן החדשה ולא להפך. מבחינתנו – שהמדינה תלאים את שדות הגז, ושקל אחד לא ילך ליצחק תשובה. האמת היא שאנחנו בכלל רחוקים מקפיטליזם". מעבר לכך שהאיש טמבל מוסת, הוא סותר את עצמו. לבן כספית הוא אמר לפני שבוע ש"השלכות רבות של העלאת התמלוגים הינן כאלה המדברות על הברחת משקיעים, ערעור יציבותה הכלכלית של המדינה ופגיעה באזרחיה". פתאום הוא "בכלל רחוק מקפיטליזם"? כתוצאה מסיבוב הפרסה החד הזה, הגישה אמש (א') הקרן החדשה לישראל תלונה במשטרה נגד שוורצמן וחבר מרעיו.

שוורצמן לא מסגיר, עם זאת, את המקורות הכספיים שלו: "רובם תורמים מחו"ל, יהודים חובבי ציון", הוא אומר. חובבי ציון עם המון, המון כסף, ושל"כלכליסט" אמר שוורצמן שהם מתנגדי הקרן החדשה שאינם רוצים להזדהות. משרד הפרסום של שוורצמן, זה של גל אורן, מאשר שהכסף מגיע ממקור אחר אם כי הלקוח שלו הוא שוורצמן והפורום-בשנקל שלו.

אז מה קרה כאן? הנה הערכה: מישהו מחו"ל עם הרבה כסף, אולי כזה שמקושר גם לטייקוני הגז שלנו, פנה לשוורצמן והציע להפוך את הארגון שלו ל"אם תרצו" החדשה, אם רק יסכים לשמש כארגון-חזית לקמפיין מופרך במיוחד. שוחד יעוור אפילו עיני חכמים, ושוורצמן לא מצטייר כחכם במיוחד. הוא קפץ על זה. עכשיו, אחרי שהוא נבהל, ארגון החזית שלו קרס ואנחנו מתחילים לראות מה עומד מאחוריו.

תזכורת: לפני כשלושה חודשים חשפתי כאן את העובדה שאחד הסייענים של "אם תרצו" הוא ה-Central Fund for Israel (CFI), שמשקיעה כספים רבים בהתנחלויות. ב-2008, העבירה ה-CFI סכום מדהים של 47,014,747 דולרים לישראל, קרי – במונחי 2008 – משהו כמו 160 מיליוני שקלים. והיא לא ארגון הימין היחיד שעושה את זה.

יש כאן, במילותיה בנות האלמוות של הילארי קלינטון, "קנוניה ימנית עצומה". תומכי "אם תרצו" ושאר הארגונים הימניים טוענים שוב ושוב שפעולותיה של הקרן החדשה לישראל פסולות, משום שחלק גדול מתרומותיה מגיע מחו"ל. הם מעדיפים לטשטש את העובדה שכסף מחו"ל זורם בעורקי הימין הישראלי, ושפסיכים דתיים – יהודים כנוצרים – שלעולם לא יצטרכו לשלם את מחיר המדיניות שלהם משקיעים מאות מיליוני שקלים בהמשך הסכסוך האלים פה, שלפחות מצד התורמים הנוצרים ("אם תרצו" סירבה להתנער מהתרומות של הייגי) מיועד להביא את האפוקליפסה.

ב"אם תרצו" מרבים להשתמש במילה "בגידה"; מעניין איזה כינוי מתאים לחברים בארגון שמסכים בלי היסוס לקבל כספים מאדם שפועל לשם כך שכל תושבי ישראל, למעט אלו שימירו את דתם לדתו, יושמדו באסון גלובלי. אחרי הכל, מדובר בתנועה שרכז המדיה שלה, אייל אשכול, אמר שהיה מקבל בשמחה כסף גם מהיטלר.

אכן, ציונים טובים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

18 תגובות על ”אופס, ארגון קש קרס“

  1. עדו הגיב:

    מה שתמיד עורר בי פליאה הוא שקמפיין 'ארץ ישראל בסכנה' של חב"ד אשכרה הועיל לימין. תנועה שבסיסה בחו"ל שרוב חסידיה גרים באמריקה וגם אלו שבארץ בדרך כלל לא משרתים בצבא אומרת לי שארץ ישראל בסכנה, זה בערך כמו שחברת 'דובק' לייצור סיגריות תמליץ לי על אורח חיים בריא או משהו בסגנון.
    אבל יש סיבה לכך שזה עבד, זה עוזר לישראלי הממוצע לשכוח את השקר שבו הוא חי, השקר שבו הוא 'בונה את הארץ' כשבעצם מי שבונה הוא הערבי השנוא, השקר שבו המתנחל הוא 'חלוץ' כשלמעשה המילואימניק מתל אביב בא לשמור על ההתנחלויות ולא להיפך, השקר שבו אנחנו חזקים ושולטים כשבעצם אנחנו חלשים ונשלטים, אומרים שזה מה שקורה למי שלוקח סמים, עד שניגמרת לו המנה…

  2. אסף רזון הגיב:

    טוקבק נאה מהכתבה על ההתנערות מאחריות של הארגון הקיקיוני (מס' 22):

    "כותרת: האמת היא שהם נגד קפיטליזם
    ברור. נאציונל סוציאליסטים. "

  3. קגנוביץ' הגיב:

    השיטות של קרל רוב הגיעו ארצה. מקסים.

  4. אלעד יאיר הגיב:

    חלילה אינני מעוניין להצטייר כטרול, אולם כתבת:
    "ושוורצמן הוא בסך הכל ילד בן 28. איך הגיעו לידיו שני מיליוני שקלים?"

    כשאתה כותב על גלעד שליט, צעיר בכמה שנים, ויתר חיילי הצבא הישראלי, אתה לרוב זועם על היותם מתוארים כילדים.

    האם זו השפעה של הלך הרוח בחברה שאתה חי או שאתה מתאים את הטקסט שלך לעניין שאתה רוצה לקדם יוסי?

    ובכלל, שמעתי כבר על ילדים צעירים ועשירים יותר. חלקם עשו את הונם בעצמם (מרק צוקרברג, יליד 1984, הוא רק דוגמא אחת שעולה לי כעת בראש). אחרים ירשו/קיבלו ממשפחתם.

    בכל מקרה, אין לי כוונה להיכנס ליתר הדברים שכתבת. אינני אוהד ארגוני ימין קיקיוניים. רק המשפט הזה, כשהוא מגיע ממך, מפריע לי במעט.

    • עדו הגיב:

      האם שוורצמן הוא מומחה למניות והשקעות? האם הוא בעל רקורד של גיוס כספים במיליונים למטרות הימין?האמת? גם ביל גייטס היה די ילד כשהקים את מיקרוסופט אבל מסתבר שבמחשבים ובעסקים הוא הבין (עובדה), לעומת זאת אם הבת של ליברמן מגלגלת מיליונים בחשבונותיה או שגלעד שרון מקבל מיליון וחצי מדודי אפל אני צריך לשאול את עצמי איזה כישורים פיננסיים יחודיים יש לילדי הפלא האלו שהגיעו לכזה הישג.
      ככל הנראה שוורצמן הוא באמת 'ילד' זה בסדר, גם אני, בן 43 ואבא ל2 לא יודע למי מרימים טלפון כדי למצוא שני מיליון בחשבון שאני אחראי עליו, לצערי הרב.

    • ג'וני הגיב:

      ההבדל די ברור, בעיני –

      הבחור הוא אכן "ילד בן 28", כי בניגוד לחיילים בכלל וגלעד שליט בפרט, הוא מתיימר לאמר משהו משמעותי בנושא משמעותי, תוך השענות על תאוריות כלכליות וחברתיות שדורשות מידה מסויימת של עומק, שהבחור ללא ספק לא ניחן בה. לכן התואר "ילד", במובן המזלזל שלו, בהחלט במקום כאן –
      אין קשר להתנערות המבורכת מלראות בחיילנו בכלל ובגלעד שליט בפרט "ילדים", במובן המחבק והמגוחך הרגיל.

      אני בעצמי "ילד" בן 26, יש המון דברים שאני לא מבין בהם, ולכן לא מקים ארגונים שיילחמו בדברים שאינני מבין. מסדרונות האקדמיה מלאים בילדים מטומטמים, והתואר "ילדים" הולם אותם היטב.

  5. דורצח הגיב:

    הנה תיאוריית קונספירציה משעשעת: הקמפיין הזה כל כך מטומטם, כל כך מנותק מהמציאות וכל כך לא משכנע אפילו את מי שנורא רוצה להשתכנע, שמי שמימן אותו היא… הקרן החדשה עצמה, בניסיון להראות שהעליהום עליה מופרך.

    סתם, לא באמת, אבל זה היה יכול להיות גאוני.

    (אגב, הקרן החדשה עומדת גם מאחורי השידור המזעזע והמקוטע של משחקי נבחרת ישראל בכדורסל באתר רשות השידור. הכל כדי לפגוע בגאווה הלאומית).

  6. דורצח הגיב:

    ועכשיו אני רואה שב"ד ימיני העלה את תיאוריית הקונספירציה לפני. מילא.

  7. אבנר לנגוט הגיב:

    דה מרקר פנו היום לסוכנות הפירסום שהעלתה את הקמפיין (שהיא בכלל סוכנות פרסום למגזר החרדי) שהודתה שמעולם לא קיבלה כסף מה"הפורום למען ארץ ישראל" ושהכסף לקמפיין הגיע "מגורמים מקומיים", במילים אחרות חברות הגז. הם גם טענו ששוורצמן הגיש תלונה למשטרה על התחזות

  8. יקיר הגיב:

    זה קצת מתסכל לראות את כל המאמרים הבאמת חשובים האלה, מועלים לאיזה בלוג, אמנם פופולרי אבל בכל זאת כלומי במונחים של דעת קהל. ושרוב הקוראים בו גם ככה משוכנעים ובאים כדי להגיב "הממ כן, נכון, יפה אמרת". (אגב – הממ כן, נכון, יפה אמרת.)

    אולי מישהו יתנדב לכתוב את הדברים האלה בצורה יותר נגישה ופשטנית באיזה מדיום עם חשיפה גבוהה יותר?

  9. אסף רזון הגיב:

    ועוד קצת בהמיות ישראלית:

    http://room404.net/?p=33295

  10. אסף רזון הגיב:

    לפני שעה ראיתי על הגשר של דרך נמיר פינת רוקח בת"א מודעת ענק (יקרה מאד מן הסתם) שכולה כיתובים בערבית מעל בקבוק גז. שני ניחושים מה זה אומר ומה זה מנסה לרמוז.

  11. אסף רזון הגיב:

    האתר של "הפורום למען ארץ ישראל" כל-כך עלוב – הפטריוטיים האלה אפילו לא יודעים ליישר מימין לשמאל. אני בטוח שמתחבאת פה איפשהו מטאפורה.

  12. צ'ארלס הגיב:

    לדעתי שווה עכשיו, כשהם בנסיגה, להגיש תביעת לשון הרע כנגד שוורצמן הזה. אגב, בדף שלהם בפייסבוק יש "ראיון" איתו (שברור לאוזן ככל שהוא ניתן לחבר ולא לתחנת רדיו אמיתית), ובו הוא אומר את הדברים בקולו הוא.
    הוא באמת אפס פחדן.

    • אסף רזון הגיב:

      לא בטוח על איזו לשון רע אפשר להגיש תלונה – המודעה בסופ"ש והמודעה על הגשר פשוט לא אומרות שום דבר חוץ מלקשר לערבים.

      מה שכן, אני לא משפטן אבל מה דעתכם על התרחיש הבא:
      א. מוגשת תביעה נגד הארגון ושוורצמן על המודעות.
      ב. הארגון נאלץ להצהיר בבית-משפט שלא הוא פרסם, וכדי שזה ירשם כדין, להגיש תלונה במשטרה על התחזות.
      ג. כעת המשטרה יכולה לחקור את העניין באמצעים חוקיים, כגון מעקב אחרי חשבונות בנק וכו' – שהעיתונות הרגילה לא יכולה להשתמש בהם.

      • דרור הגיב:

        לחלוטין לא לא מופרח, וראה מקרה רו"ח עופר מנירב נגד ארד תקשורת.

        הסיפור החל במערכת הבחירות הסוערת לנשיאות לשכת רואי החשבון ב-2009 (מי אמר שרואי חשבון הם אנשים אפורים ומעממים?). נגד אחד המתמודדים, רו"ח עופר מנירב, נשלחו הודעות דוא"ל מכפישות ואנונימיות. לאחר הבחירות, הוא תבע את החברה שהפיצה את הודעות הדוא"ל, וזאת נאלצה לחשוף את המזמין והמממן של קמפיין ההסתה. בתצהיר שהגיש מנכ"לה, הוא חשף שאת ההודעות המכפישות הזמין ליאור חורב, מנכ"ל משרד הפרסום אייל תקשורת, ושהקמפיין מומן ע"י מטה הבחירות של יגאל גוזמן, שהתמודד בבחירות מול נציגו של מנירב.

        מתוך המאמר: "תצהיר שהגיע לידי "גלובס" חושף כי משרד ארד תקשורת שבבעלות איל ארד, עמד מאחורי המיילים המכפישים שנשלחו נגד רו"ח עופר מנירב בזמן קמפיין הבחירות לנשיאות לשכת רואי החשבון בישראל, שהתקיימו בספטמבר 2009. ארד תקשורת, כך לפי התצהיר, שכרה את שירותיה של חברה להפצת מיילים המחזיקה בשרת בארצות הברית, כנראה במטרה להסוות את העובדה שהמשרד עומד מאחורי המיילים, וחברת ההפצה אף התבקשה להכחיש את הקשר."

        http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000581479

טראקבקים/פינגבקים

  1. Tweets that mention אופס, ארגון קש קרס | החברים של ג'ורג' -- Topsy.com